اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند در مجلس مطرح کرد

کم‌توجهی وزارت نیرو در انتقال آب ارس به دشت‌های تشنه مرند و جلفا

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با اشاره به مشکل جدی کمبود آب کشاورزی برای نجات بیش از 24 هزار هکتار اراضی شهرستان‌های مرند و جلفا از عدم اختصاص اعتبارات برای انتقال آب رودخانه ارس به دشت‌های تشنه هررندات و یکانات انتقاد کرد.

کم‌توجهی وزارت نیرو در انتقال آب ارس به دشت‌های تشنه مرند و جلفا

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، محمد حسن‌نژاد عصر امروز در آیین افتتاح طرح‌های جهاد کشاورزی در شهرستان مرند با اشاره به مشکل جدی کمبود آب کشاورزی برای نجات بیش از 24 هزار هکتار اراضی شهرستانهای مرند و جلفا از عدم اختصاص اعتبارات برای انتقال آب رودخانه ارس به دشت‌های تشنه هررندات و یکانات مرند و گلفرج جلفا  انتقاد کرد.

وی افزود: با توجه به سرمایه‌گذار و فایناس خارجی، وزارت نیرو از اجرای این طرح مهم و زیربنایی و اشتغالزایی برای 30 هزار نفر کم‌توجهی و کوتاهی می‌کند.

حسن‌ن‍ژاد با بیان اینکه کشاورزی از نفت مهم‌تر است، اما اهمیت داده نمی‌شود، اظهار کرد: اقتصاد علمی است که باید به دست عالم سپرده شود و کشاورزی هم صنعتی است که اگر کم‌توجهی شود در آینده موجب خسارات زیادی به بخش اقتصادی هم وارد خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: کشاورزان با تولید محصولات کشاورزی از سرمایه‌های مهم انسانی در کشور محسوب می‌شوند، اما در برخی از موارد که شهرستان‌های مرند و جلفا به عنوان قطب تولید محصولات از قبیل زردآلو، آلبالو، انار، زعفران، پسته و آفتابگردان در استان و کشور هستیم، موقع برداشت این محصولات قیمت آنان در بازار برای کشاورزان مرقوم به صرفه نبوده و دچار خسارات می‌شوند؛ در حالی که این نوع محصولات نوبرانه از سایر نقاط کشور با قیمت دوبرابر در بازار عرضه می‌شود. 

تسریع در احداث شهرک دامپروری مرند

وی، ارزش تولید محصولات کشاورزی داخلی با تلاش کشاورزان همراه بوده و آنها نقش برجسته‌ای در رونق بازارهای داخلی دارند، اظهار کرد: وجود ظرفیت‌های موجود در شهرستان مرند را برای توسعه کشاورزی و اقتصاد منطقه مهم و ضروری است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس خواستار تسریع در احداث شهرک دامپروری مرند شد که بیش از 10 سال است فقط با 40 درصد پیشرفت فیزیکی به حال خود رها شده و روزانه بیش از 3 هزار و 300 تن شیر دامپروران و کشاورزان مجبوراً به سایر نقاط استان ارسال می‌شود.

حسن‌نژاد، خواستار تخصیص اعتبارات لازم و آغاز به کار در اجرای شهرک دامپروری مرند شد.

انتهای پیام/60002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول