اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی مجتمع فولاد ارس

عملیات اجرایی مجتمع تولید شمش فولادی در منطقه آزاد ارس با حضور استاندار آذربایجان شرقی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس و فرماندار شهرستان جلفا در سایت صنایع سنگین ارس آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع فولاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، پروژه تولید شمش فولادی (بیلت) در زمینی به مساحت 35 هکتار با سرمایه گذاری 405 میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی به بیش از 300 نفر در دو فاز اجرا می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی، شکوفایی و رونق اقتصاد و بهره‌وری در منطقه آزاد ارس را عاملی مهم برای توسعه همه جانبه شمال غرب کشور دانست و گفت: ارس مزیتی بیکران برای رشد تولید و صادرات است.

احمد علیرضابیگی از حمایت‌های بی‌دریغ دولت و سایر مسئولان کشور در تسریع توسعه این منطقه تقدیر و ابراز امیدواری کرد که ارس به قطب تولید و صادرات کشور تبدیل شده و بازویی قدرتمند برای اقتصاد و صنعت کشور باشد.

وی از زحمات و تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تقدیر کرد و گفت: سابقه‌ طولانی آقای نجفی در خدمت در عرصه‌های بزرگ اقتصادی و تجربه کارساز ایشان موجب جهش و تحولی غیرقابل قیاس با سال‌های قبل در منطقه آزاد ارس شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تولید سالیانه فولاد در استان آذربایجان شرقی حدود 3 میلیون و 500 هزار تن است که این میزان تولید، تا پیش از این، بی‌سابقه بوده‌است.

زیرساخت‌ها برای هرگونه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس فراهم است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز از آماده بودن زیرساخت‌های لازم برای هرگونه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: مزیت‌های ذاتی ارس به همراه زیرساخت‌های فراهم شده موجب افزایش رغبت برای سرمایه‌گذاری در ارس شده است؛ به طوری که هم‌اکنون بیش از 700 سرمایه‌گذار در انتظار اخذ مجوز و آغاز تولید و صادرات هستند.

صادق نجفی، همدلی و اتحاد را عامل ثمربخش هر کاری دانست و افزود: ارس در یک سال گذشته شاهد تحولات عظیمی در حوزه‌های مختلف بوده که نتیجه تلاش شبانه‌روزی و همدلی و اتحاد شهروندان و مدیران اجرایی بوده است.

مجتمع شمش فولاد ارس در خطوط ذوب و ریخته‌گری از ضایعات آهن و آهن اسفنجی تغذیه خواهد کرد.

ظرفیت تولید این مجتمع سالانه یکصد هزار تن شمش فولاد در فاز نخست بوده و در فاز دوم نیز با 120 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ظرفیت این مجتمع به 200 هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده پروژه تولید شمش فولادی (بیلت) در مدت 8 ماه احداث و به بهره‌برداری رسیده و برای بیش از 300 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد. 

عملیات اجرایی طرح توسعه زیرساخت مخابراتی منطقه آزاد ارس، طرح دیگری بود که شب گذشته، با کلنگ‌زنی استاندار آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

با اجرای این طرح زیرساخت شبکه فیبر نوری منطقه آزاد ارس در جلفا به طول 18کیلومتر گسترش یافته و بستر فیبر نوری منطقه در سایت‌های مختلف ارتقا خواهد یافت. مدت زمان پیش‌بینی شده جهت اتمام این پروژه 18 ماه خواهد بود.

انتهای پیام/60002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول