اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری فیروزکوه:

پلیس قضا احیا شود

رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه احیای پلیس قضا به عنوان یکی از ابتکارات شهید بهشتی، موجب انجام سریع‏تر و صحیح‏‌تر امور در دستگاه قضایی می‏شود، گفت: امیدواریم پلیس قضا احیا شود.

پلیس قضا احیا شود

علی‏اکبر شریعت امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار داشت: شهید مظلوم، آیت‏الله دکتر بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضا پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور محسوب می‏شوند.

وی گفت: آن شهید بزرگوار در اوایل انقلاب مدتی به عنوان رئیس دیوان عالی کشور که در آن زمان بالاترین مرجع قضایی بود، به فعالیت و خدمت مشغول بودند و به همان نسبت که از ارکان انقلاب محسوب می‏شدند، به دستگاه قضا اهتمام داشتند.

رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه افزود: شهید بهشتی همچنین در رابطه با خدمت به مردم توجه و عنایت ویژه‏ای داشت؛ به طوری که می‏فرمود «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت».

وی تصریح کرد: خدمات شایان توجه آن شهید بزرگوار در دستگاه قضا و همچنین به عنوان یکی از بزرگان انقلاب قابل اغماض و چشم‏پوشی نیست.

شریعت خاطرنشان کرد: یکی از خدمات شایان توجه آن بزرگوار، ایجاد پلیس قضایی بود که بعدها به خاطر برخی مسائل حذف شد.

رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه ادامه داد: پلیس قضا از مراجعی بود که در راستای اجرا و ابلاغ احکام، ابلاغیه‏ها و . . . به مردم اهتمام داشت و گردش کار در دستگاه قضا را آسان ساخته بود.

شریعت بیان داشت: امروز ارزش و اهمیت آن خدمت و مشکلاتی که در نبود پلیس قضایی در دستگاه قضا و سطح جامعه ایجاد شده، بر همگان روشن و آشکار شده است که امیدواریم مجدداً احیا شود.

وی یادآور شد: دستگاه قضا فقط اختصاص به دادگستری و دادسرا ندارد، بلکه اداراتی نظیر ثبت اسناد و املاک، سازمان زندان‏ها و دیوان عدالت اداری نیز به عنوان مراجع قضایی در سطح جامعه به شمار می‏آیند.

انتهای پیام/2568/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول