اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت نیمه شعبان

کاش دلها آماده آمدنت شود

نیمه‌های شعبان به غیر از چراغانی خیابان‌هایمان، دل‌ها نیز هوای آمدنت را دارد، اما کاش دلهامان نیز آماده آمدنت شود.

کاش دلها آماده آمدنت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، نیمه‌های شعبان به غیر از چراغانی خیابان‌هایمان، دل‌ها نیز هوای آمدنت را دارد، اما کاش دلهامان نیز آماده آمدنت بود.

این روزها که دنیا در تلاطم خودخواهی‌ها و ستمگری‌ها غرق شده و جاهلیتی مدرن جهان را فراگرفته، آمدنت بشارتی است برای مظلومان جهان.

این روزها که در غفلت خود دست و پا می‌زنیم، ما را ببخش اگر در هیاهوی زندگیمان، معنی انتظار از یادمان رفت تو را قسم به آمدنت مگذار تیرگی قلب‌هایمان را فرا بگیرد.

مولای من به هوای دیدارت هر صبح و شام، آن زمان که خورشید می‌رود و وقتی بین‌الطلوعین از راه می‌رسد، دل را راهی جای جای این جهان می‌کنیم، در آن دوردست‌ها، آنجا که بوی تو دارد، میان عراق عرب، میان حرم عسکریین، التجا به مادرت می‌بریم تا واسطه آمدنت شود.

به مناسبت قدوم مبارکت شهرستان بیجار امروز غرق در سرور  شادی است پیر و جوان مرد و زن آمده‌اند تا بگویند منتظر ظهورت هستند.

مردم شهرستان بیجار از روزها قبل به مناسبت نیمه شعبان و ولادت با سعادتت به صورت خودجوش اقدام به آذین‎بندی کوچه‎ها و خیابان‎ها کرده‎اند و بوی اسپند و گلاب تمام فضای شهرها را پر کرده است.

همچنین از مدت‎ها قبل مردم در هر محل و کوی و برزنی مکانی را برای برپایی جشن نیمه شعبان اختصاص داده‎اند و با شیرینی و شکلات و شربت از رهگذران پذیرایی می‎کنند.

دانشجویان جوان و مشتاق وصالت جشنی هر چند کوچک اما برای خشنودیت در دانشگاه پیام نور مهیا کردند تا از جای جای بیجار همه در یک مکان ندای العجل مولا را سر دهند.

من نیز آمدم تا به نوبه خود در این برنامه سهیم باشم. مداحی آمد العجل مولا خواند، جوانی کار نور پردازی دیگری مجری برنامه یکی دیگر پذیرایی .... همه در تکاپوی برگزاری برنامه به بهترین نحو هستند،این‌ها نشان از عشق به امام زمان(عج) است.

از گروه تواشیح مجمع‌الذاکرین کانون مداحان تا گروه نونهالان زور خانه جهان پهلوان تختی بیجار همه با اجرای برنامه‌شان برای نشان دادن ارادت خود به منجی عالم بشریت مهدی موعود آمده‌اند.

در ادامه برنامه‌ها حجت‌الاسلام قنبرلو سخنرانی خود را با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد مسعود امام زمان(عج) و نیمه شعبان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه ماه شعبان از بهترین ماه‌های خداست گفت: شب نیمه شعبان  همتی شب لیلة‎القدر است و و این ماه ماه رسول خداست و مقدمه ماه رمضان است.

وی با تأکید بر فضیلت شب نیمه شعبان تصریح کرد: شب زنده داری خواندن دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج  امام زمان(عج) از اعمال پسندیده این شب بزرگ است که این انتظارر فرج و دعا در تعجیل آن، موجب سهل و آسان شدن  مسائل دشورا برای انسان و تبدیل یأس و نا امیدی به امیدواری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مفهوم انتظار خاطرنشان کرد: مفهوم انتظار این است زمینه را برای ظهور آن حضرت فراهم و موانع حضور را برطرف کنیم و در انتظار فرج روح و جسم انسان نیز باید آماده ظهور امام زمان باشد.

قنبرلو افزود: اگر ما نسبت به امام زمان خود معرفت نداشته باشیم در شناخت دین نیز دچار انحراف خواهیم شد.

وی وظایف منتظران را انتظار فرج و یاد امام زمان و تلاش برای حفظ ایمان و عمل بهواجبات و ترک محرمات بیان کرد.

در ابتدای این مراسم وحید احدنژاد رییس دانشگاه پیام نور بیجار ضمن تبریک نیمه شعبان و تقدیر از برگزار کنندگان این جشن گفت: در زمان غیبت وقتی به امام معصوم دسترسی نداریم باید از نایب ایشان تبعیت کنیم، در عصر غیبت باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم و در مسیر ولایت حرکت کنیم.

احدنژاد بیان کرد: نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) یکی از مهم‌ترین اعیاد شیعیان جهان است و شایسته است این عید به بهترین نحو و در شأن اهل بیت برگزار شود.

وی شناخت کامل از امام زمان (عج) توسط جوانان را از بزرگترین وظایف آن ها دانست و گفت: شناخت امام زمان(عج) موجب خرسندی و خشنودی خداوند و مایه سربلندی در دنیا و قیامت خواهد شد.

در پایان این مراسم از جوانان برتر شهرستان به مناسبت روز جوان تقدیر شد.

انتهای پیام/79015/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول