اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

اعتصاب غذای البرغوثی از مرز ۵۰ روز گذشت

اعتصاب غذای عبدالله البرغوثی اسیر فلسطینی با تابعیت اردنی در حالی از مرز ۵۰ روز گذشته است که وی در بیمارستان بستری بوده و حال وی وخیم اعلام شده است.

اعتصاب غذای البرغوثی از مرز ۵۰ روز گذشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رام الله، حنان الخطیب وکیل وزارت امور اسیران و آزادگان در کرانه باختری رود اردن گفت: اعتصاب غدای عبدالله برغوثی از اسیران فلسطینی که اکنون در بیمارستان العفولة بستری است از مرز 50 روز گذشت و او در شرایط بدی به سر می برد.

البرغوثی تصمیم دارد به همراه سایر اسیران اردنی تا تحقق خواسته های خود به اعتصاب غذا ادامه دهد.

اسیران اردنی در بند زندانهای رژیم صهیونیستی که اعتصاب غذا کرده اند آزادی و بازگشت به اردن و یا انتقال به زندانی در وطن خود و گذراندن دوره محکومیت خود را در آنجا خواستار هستند.

در این میان ، الخطیب با تاکید براینکه حال البرغوثی وخیم است، اظهار داشت:  وی حدود 20کیلو وزن کم کرده و با وجود احساس ضعف شدید همچنان روحیه خود را حفظ کرده است.

وی افزود: البرغوثی در بخش بیماری های داخلی بیمارستان العفوله با دست بسته بستری شده است و پاهای او نیز با دستبندهای آهنی به تخت بسته شده است تا جایی که این قسمت از بدن وی در اثر فشار دست بندها زخمی شده است و سه نیروی امنیتی به طور شبانه روزی  و با تغییر شیفت، محافظت از وی را برعهده گرفته و  از او چشم بر نمی دارند.

الخطیب تصریح کرد: بیمارستان العفوله در نزدیکی زندان الجلبوع قرار دارد و البرغوثی چندی پیش از بیمارستان الرملة به آنجا منتقل شده است و بسیاری از مسئولان زندان همواره او را زیر نظر گرفته و به بیمارستان رفت و آمد دارند تا جایی که رفت و آمد آنان در برخی موارد غیر معمول بوده و شامل ساعتهای پایانی شب یا ساعات نخست بامداد است.

این در حالی است که در جریان تحقیق نظامی از البرغوثی قسمتی از بازو و دست او شکسته شده و او شکنجه زیادی را تحمل کرده است.

البرغوثی تابعیت اردنی دارد که با همسر و فرزندانش در روستای بیت ریما در استان رام الله سکونت داشت. وی در سال 2003 به اسارت در آمده و به  67 بار زندان ابد محکوم شد و از آن پس ارتباط او با دنیای بیرون قطع شد تا جایی که از شنیدن اخبار و دریافت روزنامه محروم است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول