اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره مطالعات فرماندهی انتظامی استان سمنان:

هجمه فرهنگی مخرب‌تر از حمله نظامی است/ خطرات ماهواره در جامعه مطرح شود

سرپرست اداره مطالعات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: کشورهای سلطه‌گر دنیا و در رأس آنها اسرائیل در چند سال اخیر به این تجربه رسیده‌اند که هجمه فرهنگی تأثیری به مراتب مخرب‌تر از حمله نظامی دارد.

هجمه فرهنگی مخرب‌تر از حمله نظامی است/ خطرات ماهواره در جامعه مطرح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدمهدی تقوی عصر امروز در مراسمی به مناسبت هفته جوان که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) سمنان برگزار شد، با اشاره به پیشرفت سرسام‌آور تکنولوژی و خدمات آن به بشریت اظهار کرد: کشورهای پیشرفته در دنیا در قبال خدماتی که انجام می‌دهند، سود این خدمات و میزان بازدهی آن را در کوچکترین اجزای آن محاسبه می‌کنند.

وی افزود: ساده‌لوحی است اگر فکر کنیم که این خدمات فقط رویکرد بشر دوستانه دارند؛ بنابراین باید بدانیم کشورهای سلطه‌گر دنیا و در رأس آنها اسرائیل در چند سال اخیر به این تجربه رسیده‌اند که هجمه فرهنگی تأثیری به مراتب مخرب‌تر از حمله نظامی دارد.

معاونت اجتماعی ناجا در استان سمنان گفت: کشورهای سلطه‌‌گر با بسیج کردن تمام امکانات و استعدادهایشان در سراسر جهان برنامه‌ریزی وسیعی برای سلطه فرهنگی بر کشورهای جهان را در پیش رو گرفته‌اند.

تقوی با بیان اینکه با کمی توجه و دقت و حرف‌هایی که گاه خود این رسانه‌ها به آن اشاره دارند، در می‌یابیم که خطر نزدیک‌تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم، افزود: خوراندن سم در یک لحظه به یک فرد ممکن نیست؛ اما اگر همان دارو را کم‌ کم و همراه با خوراکی‌های دیگر به فرد بخورانند، وی بدون آنکه متوجه شود، خود را به کشتن داده است.

وی ادامه داد: آنها از همین نسخه قدیمی در فضای مجازی برای رسیدن به اهدافشان استفاده و به آن امید بسته‌اند.

سرپرست اداره مطالعات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان افزود: غربی‏ها در تبلیغاتشان، اخبارشان، آموزش‌هایشان و حتی در بازی‏هایشان به نوعی طراحی یا برنامه‌ریزی کرده‌اند که مخاطب به هر حال باید در مسیری که آنها در نظر گرفته‌اند، حرکت کند.

وی گفت: آمریکا و دیگر کشورهای سلطه‌گر با استفاده از سایت‌ها و شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و ... یک دروغ را چنان جلوه می‌دهند که راست به نظر آید و یک حقیقت را آنچنان وارونه مطرح می‌کنند که دروغ به نظر آید.

تقوی تصریح کرد: سایت‌های بزرگ دنیا به خاطر دوگانگی در رفتار با مخاطبانشان، اعتبارشان را در معرض خطر می‌بینند؛ وقتی سایت‌های غربی فعالیت شبکه‏ای مثل فیس‏بوک را جاسوسی بیان می‌کنند، دیگر تردید در خطرات آن ساده‌لوحی است، بنابراین باید مراقب بود که در استفاده از این فناوری، آلوده تبلیغات سوء نشویم.

وی افزود: در بحث ماهواره هم باید گفت که در واقع با وجود این همه شبکه‏های تلویزیونی ایرانی که به نوعی همه سلائق را راضی می‌کند، دیگر وجود ماهواره با آن همه برنامه‌های ضداخلاقی به ویژه در خانواده‌هایی که نوجوانان و جوانانی در حال رشد دارند، به جز تخریب افکار پاک آنها سود دیگری ندارد.

سرپرست اداره مطالعات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: ما به جهت امکانات و آموزش در مرتبه‌ای از فناوری قرار داریم که نیاز جوانان‌مان را برطرف کنیم؛ بنابراین اگر ماهواره یک درصد خوب باشد، 99 درصد مسائل منافی اخلاق در آن وجود دارد.

تقوی افزود: دیدن صحنه‌ای غیراخلاقی که در بیشتر شبکه‌ها به آن پرداخته می‌شود، تمرکز جوان را گرفته و روند سالم زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/2249/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول