اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بهزیستی کشور

طرح «محب» در استان سمنان اجرا می‏شود

کارشناس مسئول طرح «محب» در معاونت مشاوره و امور روان‏شناختی مرکز توسعه و پیشگیری بهزیستی کشور، از اجرای این طرح به صورت استانی و با حضور مؤسسات غیردولتی فعال در شهرستان‏های استان سمنان از ابتدای تیر ماه امسال خبر داد.

طرح «محب» در استان سمنان اجرا می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، شبنم میربیگی در نشست توجیهی طرح محب در اداره کل بهزیستی استان سمنان، هدف نهایی این طرح را آماده‏سازی جامعه و ارتقای دانش مردم محلات در خصوص مداخلات و حمایت‏های روانی و اجتماعی پس از بلایا، به منظور انجام دادن عکس‏العمل سریع برای کاهش خسارات و مشکلات کوتاه مدت و بلندمدت ناشی از بحران و نهایتا کاهش آسیب و پیشگیری از آن عنوان کرد.

وی شبکه محب را طرح خدمات مشاوره‏ای و حمایت‏های روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی بیان کرد و گفت: این طرح با تأکید بر توانمندسازی اجتماعات محلی، به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی اجرا می‏شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز وجه تسمیه طرح محب و بارش افکار را برقراری حس نوع دوستی، الفت و انسان دوستی عنوان کرد و افزود: رسالت اصلی معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی، فرهنگ‏سازی است.

حجت‏الاسلام علی پهلوان، پرهیز از موازی‏کاری بهزیستی را در کنار نهادهای همکار و سازمان‏های ذی‏ربط مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مدیران، کارشناسان و مسئولان بهزیستی هنگام بروز بلایای طبیعی و پس از آن، با حساسیت بیشتری آن را دنبال می‏کنند.

وی برقراری این طرح را به دنبال فرهنگ‏سازی، تلنگری برای بیداری و حس نوع دوستی انسان‏ها در عصر اطلاعات و تکنولوژی دانست و افزود: طرح محب با نیات انسان دوستانه و خیرخواهانه به منظور خدمت به آحاد مردم جامعه به خصوص قشر نیازمند و در معرض آسیب صورت می‏گیرد.

پهلوان گفت: این طرح با پشتوانه علمی و آموزش کارشناسان مجرب، موجب پیدایش پیوست فرهنگی، ساماندهی امور و برقراری زندگی سالم و بدون دغدغه در محیط‏ های آسیب‏دیده پس از وقوع حادثه می‏شود.

نشست توجیهی طرح محب با حضور کارشناسان بهزیستی شهرستان‏ها، مؤسسات غیردولتی و اعضای تیم فوریتی طرح محب در اداره کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول