اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ناپدیدشدن 200 راس گوسفند در مازندران/ گرگ‌ها به گله نزدند

دهیار تاریخی‌ترین روستای مازندران گفت: 200 راس گوسفند یک روستا در جنگل‌های مازندران و سمنان بعد از سه روز ناپدید شدن در جنگل ناشی از پدیدار شدن مه، عصر امروز پیدا شدند.

ناپدیدشدن 200 راس گوسفند در مازندران/ گرگ‌ها به گله نزدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، وقتی خبر رسید که 200 راس گوسفند گله یک روستا در مرز مازندران و سمنان در جنگل ناپدید شد، تلاش اهالی برای پیدا کردن این گوسفندان به صورت دسته‌جمعی آغاز شد.

دهیار روستای کوات در این باره به خبرنگار فارس در ساری گفت: صبح روز جمعه خبر ناپدید شدن 200 راس گوسفند از گله دسته جمعی دامداران این روستا به مردم اطلاع داده شد.

فرزاد کواتی با بیان اینکه این گوسفندان در منطقه کوهستانی دارکوه برای برخورداری از علوفه مناسب در ایام تابستان نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: فاصله دارکوه با روستای کوات با پای پیاده حدود دو ساعت است که دامداران در ایام تابستان به صورت نوبتی دام‌های خود را به چرا می‌برند.

وی با اشاره به اینکه دامداران این روستا بعدازظهر پنج‌شنبه در مواجه با مه شدید گوسفندان خود را به محل نگهداری دام‌های خود انتقال دادند و صبح نیز بر اساس روال معمولی برای چرای دام‌ها اقدام کردند که در این زمان با نبودن 200 راس گوسفند مواجه شدند.

کواتی با بیان اینکه این خبر به گوش اهالی روستا رسید و حدود 20 نفر برای کمک به چوپانان به منطقه دارکوه اعزام شدند، اضافه کرد: سه روز تلاش پی‌درپی مردم برای پیدا کردن دام‌ها موجب شد که عصر امروز دام‌هایی که در مه ناپدید شده بودند، پیدا شوند.

دهیار روستای کوات با تاکید بر اینکه اهالی روستا پیداشدن این گوسفندان را کمک خداوند در ایام نیمه‌شعبان برشمرد و گفت: مردم روستا با پیداشدن گوسفندان نماز شکر به درگاه خداوند اقامه کردند.

وی با بیان اینکه گوسفندان با مه‌آلود شدن شدید هوای کوهستان از گله جدا شدند، خاطرنشان کرد: این گوسفندان در صخره‌ای به مدت سه روز ماندند و بعد از کنار رفتن مه و با کمک اهالی و چوپانان منطقه، دام‌های ناپدید شده به گله بازگشت داده شد.

کواتی شغل نیمی از اهالی این روستا را دامداری اعلام کرد و متذکر شد: به هیچ یک از گوسفندان در این سه روز آسیبی وارد نشده است و چوپانان این مسئله را فقط لطف الهی می‌دانند.

دهیار، تاریخی‌ترین روستای مازندران در امان ماندن گوسفندان از حمله گرگ‌ها را اتفاق خوب برشمرد به طوریکه در اتفاق‌های قبلی، گوسفندان پس از ناپدید شدن در مه مورد حمله گرگ‌های وحشی قرار می‌گرفتند.

انتهای پیام/86003/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول