اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواستار شد

لزوم استقرار آزمایشگاه سم‌شناسی برای پایش سموم بر مواد غذایی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: عملیات پایش سموم باید بر روی همه مواد غذایی انجام شود که لازمه این کار استقرار یک آزمایشگاه سم‌شناسی در استان است.

لزوم استقرار آزمایشگاه سم‌شناسی برای پایش سموم بر مواد غذایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بهزاد شریف مخمل‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای سلامت استان، اظهار کرد: سال گذشته با تشدید تحریم‌ها بر علیه ایران وضعیت دارو دچار بحران و در حوزه داروهای تخصصی وارداتی، دچار کمبود شدید شدیم.

وی ادامه داد: از فروردین‌ماه سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی اقدام به ذخیره‌سازی دارو کرد؛ به همین دلیل کمبود دارو زیاد محسوس نبود، اما از اواخر سال 91 در زمینه داروهای تخصصی ساخت داخل نیز کمبود به وجود آمد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه افزود: قاعده این است که هر استانی قادر به تأمین نقدینگی باشد می‌تواند داروی مورد نیاز را تأمین کند که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با کمک بخش خصوصی موفق به تهیه بخشی از داروهای تخصصی که دارای معافیت مالیاتی هستند، شد.

وی با بیان اینکه اگر نقدینگی فراهم باشد شرکت‌های تولیدکننده داروهای تخصصی دارو را با قیمت تولید در اختیار می‌گذارند، اذعان داشت: سازمان‌های دولتی مثل شرکت نفت و تأمین اجتماعی با تأمین نقدینگی مورد نظر در تأمین داروی مورد نیاز می‌توانند همکاری کنند.

مخمل‌زاده خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال 90، کارگروهی در حوزه مخاطرات غذا به وجود آمد، این مخاطرات در پنج گروه گوشتی، لبنی، نان، آب و واردات مواد غذایی تشخیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از جوش شیرین یکی از دغدغه‌های بهداشتی در تولید نان است، گفت: با توجه به  تعداد  زیاد نانوایی‌ها در سطح استان، رسیدگی و بازرسی همه این واحدها مشکل است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با اشاره به اینکه گسترش نانوایی‌های صنعتی یکی از راه حل‌های جلوگیری از استفاده جوش شیرین در تولید نان است، اذعان داشت: باید در زمینه رواج مصرف نان‌های بسته‌بندی فرهنگ‌سازی و صنعت تولید نان در سطح استان توسعه یابد.

وی به شرایط نگهداری گندم اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر شرایط نگهداری گندم تا زمان تبدیل به آرد، مناسب نیست و ممکن است دچار آلودگی به سموم شود که راه‌حل آن استاندارد کردن شرایط سیلوهای استان و پایش وضعیت آلاینده‌ها است.

مخمل‌زاده در پایان با اشاره به اهمیت پایش سموم مواد غذایی، اضافه کرد: کار پایش سموم باید بر روی همه مواد غذایی انجام شود که لازمه این کار استقرار یک آزمایشگاه سم شناسی در استان است.

انتهای پیام/72011/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول