اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

ضرغام به فارس خبر داد

اردوی 4 روزه سازمان دارالقرآن برای 100 قاری مستعد

مدیر آموزش سازمان دارلقرآن‌الکریم از برگزاری سلسله اردوهایی برای پرورش استعدادهای درخشان قرآنی خبر داد و گفت: فاز اول این دوره طی 4 روز برای پسران 12 تا 18 سال در نیمه اول شهریور ماه برگزار می‌شود.

اردوی 4 روزه سازمان دارالقرآن برای 100 قاری مستعد

«محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارلقرآن‌الکریم در گفت‌‎وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی فارس گفت: در طرح «نغمه‌های آسمانی» که در سال 90 برگزار شد، بالغ بر 2 هزار نفر برای انس با قرآن شرکت کردند که از این تعداد 218 نفر برگزیده شدند.

وی با اشاره به برگزاری اردویی چهار روزه در راستای جذب و پرورش استعدادهای درخشان قرآنی ادامه داد: سازمان دارالقرآن در نیمه اول شهریور ماه سال جاری، اردویی برای پرورش استعدادهای قرآنی برگزار خواهد کرد که ظرفیت این اردو حدود 100 نفر در نظر گرفته شده است.

ضرغام در خصوص نحوه انتخاب افراد برای شرکت در این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: از افرادی که در طرح «نغمه‌های آسمانی» بالاترین امتیاز را کسب کردند، برای شرکت در این طرح دعوت خواهد شد و پس از گزینش در این اردو شرکت خواهند کرد.

مدیر آموزش سازمان دارلقرآن‌الکریم با اشاره به اینکه برخی از فعالان قرآنی استان‌ها نتوانستند در طرح «نغمه‌های آسمانی» شرکت کنند، افزود: در همایشی با مسئولان دارالقرآن از آن‌ها خواستیم که استعدادهای قرآنی استان خود را معرفی کنند تا پس از بررسی و گزینش، افراد را برای شرکت در این اردوی قرآنی دعوت کنیم.

در دوره پرورش استعدادهای قرآنی از هر استان حداقل یک نفر و حداکثر 7 نفر شرکت می‎کنند

وی با اشاره به برگزاری فاز اول این دوره قرآنی برای پسران 12 تا 18 ساله، تصریح کرد: برای این افراد که با آموزش هنر تلاوت قرآن کریم جذب شدند، کلاس‌های آموزشی قرائت، حفظ و همچنین توجه به مفاهیم قرآن کریم و تربیت اسلامی برگزار می‌شود تا استعدادهای آن‌ها پرورش یافته و شکوفا شود.

ضرغام با بیان اینکه هدف اصلی ما تربیت افرادی تاثیرگذار در هر استان است که علاوه بر تلاوت زیبا، از مفاهیم قرآن بهره‌مند شوند تا زمینه‌ساز تربیت افراد قرآنی در کشور باشند، افزود: با توجه به ترکیب جمعیتی، حداقل یک نفر و حداکثر 7 نفر از هر استان در این دوره قرآنی شرکت کنند تا با پرورش افرادی تاثیرگذار و زیبنده به اخلاق قرآنی و الهی شاهد ارتقای فرهنگ اسلامی در کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه در استان‌های مختلف کشور استعدادهای قرآنی زیادی وجود دارد که می‌توان با هدایت و شکوفایی استعداد آن‌ها پیش‌روی تربیت جامعه‌ای قرآنی باشیم، گفت:‌ افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند مرحله به مرحله مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا این طرح به نتیجه مطلوب برسد.

انتهای پیام/م.خ

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول