اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

پروانه مغازه‌های فروش قلیان لغو می‌شود

استاندار خوزستان با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط با جمع آوری قلیان، مراکزی را که اقدام به فروش قلیان می‌کنند رها کرده‌اند،گفت: لغو پروانه مغازه‌های فروش قلیان و تشویق آنها برای پرداختن به شغل دیگر بسیار تاثیرگذارتر است.

پروانه مغازه‌های فروش قلیان لغو می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در جلسه شورای سلامت که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: بهداشت و سلامت، موضوعی نیست که یک شبه بتوان آن را حل کرد بلکه یک کار مستمر و تربیتی است که باید از دوران کودکی در فرد نهادینه شود.

وی ادامه داد: نقش دستگاه‌های مختلف از جمله مهدکودک‌ها و آموزش و پرورش در رسیدگی به این مسئله بیشتر است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بخش‌های فرهنگی استفاده از قلیان دو جنبه دارد اذعان داشت: یک جنبه آن ضرر توتونی است که از طریق قلیان استعمال می‌شود و دیگری بهداشت عمومی است که اگر یکی از مصرف کنندگان قلیان، آلودگی یا بیماری داشته باشد به راحتی آن را به دیگران منتقل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کار کردن بر روی عدم مصرف قلیان یک عزم جدی نیاز دارد تصریح کرد: بهداشت مسئول است که مضرات قلیان را توضیح دهد و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید آن را دنبال کنند و در این زمینه با روش‌های مختلف فرهنگ سازی انجام شود.

حجازی خاطرنشان کرد: خانواده‌های زیادی در این زمینه به طور جدی فرزندان خود را کنترل می‌کنند و همانطور که برای عدم مصرف مواد مخدر کمیته‌های مختلفی از جمله درمان و پیشگیری تشکیل شده است، در زمینه قلیان هم باید همین کار صورت گیرد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های مرتبط با جمع آوری قلیان، این وسیله را از سطح پارک‌ها و اماکن عمومی جمع می‌کنند اما مراکزی را که اقدام به فروش آن می‌کنند رها کرده‌اند، لغو پروانه مغازه‌های فروش قلیان و تشویق آنها برای پرداختن به شغل دیگر بسیار تاثیرگذارتر است.

استاندار خوزستان بر مراقبت بهداشت و سلامت در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: شهرستان‌ها باید تلاش کنند تا شاخص‌های بهداشتی خود را به حداکثر برسانند.

وی افزود: وقتی که هزینه‌های اقتصادی زندگی بالا می‌رود، خانواده‌ها از مخارجی که تاثیر آنی بر زندگی ندارد مثل سلامت و بهداشت می‌گذرند در حالی که نباید این گونه باشد و بهداشت در اولویت است.

حجازی با بیان اینکه وظیفه شهرداری پاکیزگی و بهداشت عمومی محیط است اشاره کرد: شهرداری زمانی که به مشکل مالی برخورد می‌کند اولین جایی که از آن می‌گذرد بهداشت شهر است در حالی که می‌تواند کمی از جدول سازی بزند و در عوض به بهداشت آنچه که دارد رسیدگی کند.

وی به زمین‌های رها شده در شهر اشاره کرد و عنوان کرد: مسکن و شهرسازی با همکاری شهرداری به زمین‌های رها شده رسیدگی کنند زیرا بعد از مدتی این مکان‌ها به محل عرضه دام، انبار نخاله‌های ساختمانی و زباله تبدیل می‌شوند در حالی که از این زمین‌ها می‌توان برای فضای سبز و یا زمین ورزشی استفاده کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه یکی از عوامل آلوده کننده محیط شهری جوی‌های روباز است گفت: در هیچ شهری نباید جوی روباز وجود داشته باشد، این مسئله باید در برنامه کاری ارگان‌های مرتبط باشد زیرا علاوه بر مسائل بهداشتی یکی از معضلاتی است که چهره شهر را زشت می‌کند.

انتهای پیام/72011/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول