اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه الوطن سوریه فاش کرد

«بندر بن سلطان» به دنبال جذب گروه تازه‌ای از معارضان سوری

رئیس سازمان اطلاعات عربستان به نزدیکان خود مأموریت داده تا معارضانی را که از ائتلاف معارضان خارج نشین جدا می‌شوند جذب کنند و گروه جدیدی از معارضان سوری تشکیل دهند.

«بندر بن سلطان» به دنبال جذب گروه تازه‌ای از معارضان سوری

به گزارش خبرگزاری فارس روزنامه «الوطن»، سوریه فاش کرد که «امیر بندر بن سلطان بن عبدالعزیز» دبیرکل شورای امنیت ملی عربستان و رئیس سازمان اطلاعات عمومی این کشور در پی جدایی گروه تازه‌ای از معارضان از صفوف ائتلاف معارضان به نزدیکان خود مأموریت داده تا این افراد را جذب کنند.

بندر بن سلطان قصد دارد گروه تازه ای از معارضان را گرد هم بیاورد و ریاست این گروه را نیز به سرتیپ «مصطفی الشیخ» بدهد که در میان افرادی که از حکومت سوریه جدا شده عالی ترین رتبه نظامی را دارد.

مصطفی الشیخ رئیس فعلی شورای نظامی ارتش آزاد در بخش شیمیایی است و پیشتر افسر امنیتی بخش شمالی سوریه را در ارتش سوریه به عهده داشته و اکنون در حال سفر میان پاریس و واشنگتن است.

اخیرا ایالات متحده که یکی از حامیان اصلی ائتلاف معارضان سوریه به شمار می‌رود به این گروه هشدار داده که اختلافات داخلی خود را کنار بگذارند و تیم مذاکراتی خود برای ژنو 2 را معرفی کنند.

کاخ سفید همچنین به حامیان ائتلاف معارضان از جمله عربستان، قطر، ترکیه، فرانسه و بریتانیا در این زمینه هشدار داده و شیخ بندر نیز دست به کار شده تا با تشکیل گروه جدیدی از معارضان مشروعیت باقی مانده آنها را نجات دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول