اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

دولت روحانی سهم تولید را از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: دولت روحانی باید سهم 30 درصدی خود را از محل هدفمندی یارانه‌ها به بخش صنعت و کشاورزی پرداخت کند.

دولت روحانی سهم تولید را از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن ظهر امروز در نشست با جمعی از تولید‌کنندگان و صنعتگران در اردبیل اظهار داشت: دولت آینده باید در حمایت از تولید داخلی نه تنها سهم واقعی را از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کند، بلکه با تزریق نقدینگی و همچنین تسهیلات حمایتی از این بخش فعالان این حوزه را ترغیب و تشویق به کار، ‌فعالیت و تولید بیشتر کند.

وی، تنها راه غلبه بر هجمه دشمنان در حوزه اقتصادی را گرایش به تولید داخلی همراه با ارزش افزوده بیشتر توصیف کرد و افزود: دولت دهم تنها 3 تا 7 درصد سهم صنعت و کشاورزی را از محل هدفمندی پرداخت کرد و به مابقی تعهدات خود عمل نکرده است؛ این در حالی است که اجرای هدفمندی یارانه‌ها فشار سنگینی را بر واحدهای تولیدی وارد کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: اگر قرار باشد مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با شرایط کنونی اجرایی شود، فعالیت بقیه واحدهای تولیدی نیز با خطر جدی روبرو خواهد شد و بهره‌وری واحدهای تولیدی به حداقل می‌رسد.

پیرموذن گفت: دولت آینده باید با حمایت جدی برای افزایش تولید ملی در خلق حماسه اقتصادی فعالان بخش خصوصی را همراهی کنند و زمینه یک حرکت و بستر توسعه واقعی را فراهم آورند.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 65 هزار نفر بیکار که بیش از نیمی از آنها فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند در استان اردبیل وجود دارد، ادامه داد: ‌برای بهره‌گیری از این ظرفیت در امر تولید و رونق اقتصادی باید بستر حمایت از واحدهای تولیدی فراهم آمده و با افزایش بهره‌وری توسعه سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد.

رئیس کانون کار‌آفرینان استان با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان بسیار پایین‌تر از ظرفیت تولید و با بهره‌وری بسیار کم فعالیت می‌کنند، تأکید کرد:‌ حذف مشوق‌های سرمایه‌گذاری سبب شده تا در کنار پایین بودن بهره‌وری و اشتغال میزان سرمایه‌گذاری در استان کاهش یابد.

پیرموذن با تأکید بر اینکه باید تعریفی روشن و دقیق از مشوق‌های سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد، بیان داشت: برای استان‌های کمتر برخوردار از جمله اردبیل یکسری مشوق‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد که متأسفانه این مشوق‌های در دولت‌های نهم و دهم برداشته شد که خود این امر تأثیر بسیار منفی بر فرایند تولید گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس خانه صنعت و معدن استان در پایان سخنان خود عنوان کرد:‌ دولت آینده باید با بسیج تمام امکانات دور‌اندیشی و ژرف‌نگری و برنامه‌ریزی‌های علمی و قابل اجرا برای تحقق نظر رهبر فرزانه انقلاب یاریگر بخش خصوصی و تلاشگران عرصه تولید و کار‌آفرینی کشور باشد.

انتهای پیام/62005/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول