اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یک سازمان فعال اجتماعی در کشورهای مشترک‌المنافع خبر داد

جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از قزاقستان و قرقیزستان

یک سازمان فعال غیردولتی از اتحاد سازمان جاسوسی آمریکا و انگلیس برای نفوذ در آسیای مرکزی و جاسوسی در قزاقستان و قرقیزستان پرده برداشت.

جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از قزاقستان و قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سازمان غیردولتی «Integration.su» که برای یکپارچه‌سازی کشورهای شوروی سابق تلاش می‌کند، اتحاد سازمان جاسوسی آمریکا و انگلیس برای نفوذ در آسیای مرکزی و جاسوسی در قزاقستان و قرقیزستان را افشا کرد.

این گزارش که در پایگاه خبری کانیوز منتشر شده است، می‌افزاید در قزاقستان و قرقیزستان، سازمان جاسوسی آمریکا «سیا» و «MI6» انگلیس به‌طور فعال با مخالفان کار می‌کنند و با همراهی سیاستمداران فعال مخالف این کشورها برای زمینه‌سازی انقلاب‌های رنگی تلاش می‌کنند.

در مقاله این سازمان غیردولتی با عنوان «اتحاد سازمان سیا و MI6 در آسیای مرکزی» آمده است که جمهوری آسیای مرکزی، ازبکستان و تاجیکستان، توسط ایالات متحده و انگلیس به عنوان مناطق حمل‌ونقل و خروج محموله نظامی از افغانستان در نظر گرفته شده‌اند، ولی در قزاقستان و قرقیزستان بر خلاف این، سازمان سیا و MI6 به طور فعال با نیروهای مخالف کار می‌کنند.

این مقاله می‌نویسد که تاکتیک‌های سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا با هدف تغییر رژیم‌های سیاسی خودکامه از طریق سازماندهی کودتا و یا حذف فیزیکی فردی رهبران، یکی از مؤثرترین روش‌های با سابقه طولانی‌ می‌شود.

یکی از اهداف اصلی سیاست قدرت‌های غربی، جلوگیری از شکل‌گیری اتحاد روسیه و چین است که آنان تلاش می‌کنند این 2 ابرقدرت قاره آسیا همواره در حال مخالفت با یکدیگر قرار داشته باشند.

نویسنده مقاله تلاش اصلی و مشترک سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس را در آسیای مرکزی در همین راستا ارزیابی کرده است.

دیدار «هی جینپینگ» رئیس جمهور جدید چین در ماه مارس سال جاری از مسکو نشان داد که 2 قدرت در تلاش برای ایجاد اتحادی پایدار در منطقه بر مبنای منافع متقابل هستند.

ولی این دیدار، سیا و MI6 را مجبور ساخت تا برای ایجاد مانع در مسیر روسیه و چین، فعالیت‌های شدید و مؤثرتری را در آسیای مرکزی در پیش بگیرند.

نویسنده این مقاله سپس به بیان سوابقی از اتحاد سازمان‌های جاسوسی غربی در کنار گذاشتن مخالفان خود در کشورهای مختلف پرداخته و می‌نویسد، مرگ «پاتریس لومومبا» اولین نخست‌وزیر جمهوری مستقل کنگو در همکاری سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و بلژیک انجام شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول