اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اعلام شد

ثبت کشتی سنتی ـ پهلوانی «گولشمک»‌ به نام هیر

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل از ثبت کشتی سنتی ـ پهلوانی هیر با نام «گولشمک» به نام این بخش خبر داد.

ثبت کشتی سنتی ـ پهلوانی «گولشمک»‌ به نام هیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، علیرضا احدی اظهار داشت: طبق پیگیری‌های فدراسیون مبنی بر نامگذاری کشتی هیر و اعلام آیین‌نامه و مقررات آن، اعضای فنی این هیئت و اداره‌کل ورزش و جوانان استان در حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان تشکیل جلسه داد و کشتی هیر را با نام محلی «گولشمک» نامگذاری کرد.

وی تصریح کرد: در این جلسه که حدود سه ساعت به طول انجامید، بعد از بحث و بررسی اقدام به تنظیم آئین‌نامه و مقررات این کشی شد و مقرر شد که این مسابقات از امسال به صورت منطقه‌ای در شهر هیر برگزار و از سال‌های آتی نیز به صورت کشوری برگزار شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل همچنین با اشاره به اینکه آئین‌نامه و مقررات کشتی سنتی و پهلوانی هیر پس از تنظیم در استان طی جلسه‌ای چهار ساعته در فدراسیون با حضور رئیس و دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، مورد بررسی قرار گرفت، از ابلاغ آن به کلیه استان‌ها خبر داد و گفت: آئین‌نامه و مقررات این کشتی پس از تصویب نهایی به کلیه استان‌ها اعلام می‌شود.

احدی همچنین با اشاره به استفاده از لباس محلی در این کشتی، بیان داشت: مسابقات کشتی پهلوانی و سنتی هیر که همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، از امسال به لباس محلی و با حضور استان‌های شمالغرب برگزار می‌شود.

این مسئول همچنین در خصوص مکان برگزاری این مسابقات هم گفت: از این به بعد با تصمیم‌گیری‌های بوجود آمده این کشتی به صورت سنتی هم در مکان باز و هم در مکان بسته و بر روی ماسه بادی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احدی همچنین با اشاره به به موضوع داوری این مسابقات، ابراز داشت: با برگزاری کلاس داوری در آینده نزدیک با حضور دبیر و کارشناسان فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی، کارت قضاوت به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد تا داوری مسابقات را برعهده بگیرند.

انتهای پیام/62003/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول