اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند خبر داد

60 روستاهای هیرمند در محاصره شن‌های روان

فرماندار هیرمند گفت: وزش توفان شدید همراه با گرد و خاک، رفت و آمد را در راه‌های روستایی شهرستان هیرمند با مشکل مواجه کرده است.

60 روستاهای هیرمند در محاصره شن‌های روان

سلطانعلی دهمرده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هیرمند اظهار داشت: وزش توفان همراه با گرد و خاک شدید که از صبح روز گذشته آغاز شده، رفت و آمد را در راه‌های روستایی با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی افزود: با توجه به فصل برداشت محصولات جالیزی، طوفان شدید همراه با گرد و خاک باعث صدمات شدید به محصولات زراعی و باغی و گلخانه ها شده و همچنین خسارات شدیدی به تاسیسات کشاورزی و دامپروری وارد کرده است.

فرماندار هیرمند بیان داشت: با وزش طوفان شدید 60 روستای شهرستان در محاصره شن‌های روان قرار دارد که تردد در مسیرهای روستایی نیز با توجه به کاهش شدید شعاع دید به کندی صورت می‌گیرد.

دهمرده ادامه داد: راه‌های روستایی مسیر اکبرآباد، نیاتک، سیادک و بازارچه مرزی میلک، توسط شن‌های روان مسدود شده بود که عملیات بازگشایی این محورها از بامداد امروز آغاز و هم اکنون تردد در تمامی این مسیرها جریان دارد. شدت توفان باعث تعطیلی بازار و ادارات شهرستان شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هیرمند هم اظهار داشت: تمام مراکز درمانی این شهرستان آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان و بیماران با مشکلات تنفسی و ریوی ناشی از آلودگی هواست.

مهران عبادتی اذعان داشت: گرد و خاک شدید باعث تشدید علائم بیماری‌هایی مانند سل و آسم خواهد شد و حتی‌الامکان پیشنهاد می‌شود که افراد مسن و کودکان از منزل خارج نشوند و یا در صورت خروج از منزل از دو ماسک روی هم استفاده کنند.

شعاع دید در برخی مناطق سیستان به یک کیلومتر رسید

سرپرست اداره هواشناسی زابل هم گفت: وزش باد همراه با گرد و خاک شدید از روز گذشته آغاز شده و تا فردا نیز ادامه خواهد داشت.

غلامحسین عابدی متذکر شد: سرعت باد به 88 کیلومتر رسید و همچنین شعاع دید در منطقه فرودگاهی زابل به 3 کیلومتر و در برخی از مناطق سیستان به زیر یک کیلومتر رسید.

کارشناس پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان هم اعلام کرد: تا اواخر وقت فردا، وزش باد شدید و در بعضی ساعات توفان و گرد و خاک در منطقه سیستان ادامه خواهد داشت.

مصدق گودرزی گفت: از روز سه‌شنبه از شدت وزش باد کاسته می‌شود. برای نواحی مرکزی و جنوبی استان، آسمان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود و دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

انتهای پیام/75002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول