اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خارطوم: مواضع واشنگتن در قبال سودان بر اساس ملاحظاتی اشتباه است

دولت سودان با اشاره به اینکه واشنگتن بارها به حمایت سودان جنوبی از شورشیان سودان اعتراف کرده است گفت: سیاست ها و مواضع آمریکا در قبال خارطوم بر اساس ملاحظاتی اشتباه و بدون پشتوانه است.

خارطوم: مواضع واشنگتن در قبال سودان بر اساس ملاحظاتی اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، ابوبکر الصدیق، سخنگوی وزارت خارجه سودان در اظهاراتی گفت: دولت آمریکا همچنان تحت فشارهای گروهی تندرو در کنگره این کشور است که به خاطر دلایلی ایدئولوژیک  مواضع خصمانه علیه سودان دارد و این گروه حاضر نیست که نظرات دیگران را شنیده و واقعیت ها را ببیند و حتی نمی خواهد که دیگران حقایق را بشنوند.

الصدیق این اظهارات را در واکنش به اخبار مربوط به تعلیق سفر معاون رئیس جمهور سودان به واشنگتن بیان کرد و گفت:اگر بنا به اظهاراتی که به مدیر دفتر فرستاده آمریکا به سودان نسبت داده شده تعلیق این سفر به خاطر تصمیم دولت سودان برای تعلیق توافقنامه ها با سودان جنوبی باشد باید گفت که دولت خارطوم این توافقنامه را لغو نکرده است و به سودان جنوبی 60 روز مهلت داده است تا دست از حمایت شورشیان سودان بردارد تا توافقنامه ها به قوت خود پابرجا بمانند.

وی افزود: توجیه دولت آمریکا درباره تصمیم سودان نشان می دهد که مواضع و تصمیم گیری های کاخ سفید در قبال سودان بر اساس ملاحظاتی اشتباه و بدون پشتوانه است همچون همه سیاست هایی که آمریکا در قبال دولت خارطوم در پیش گرفته است.

الصدیق گفت: دولت سودان جنوبی همچنان خواهان ارتباط با سودان است و به زودی ریاک مشار معاون رئیس جمهور سودان جنوبی به خارطوم سفر می کند.

سخنگوی وزارت خارجه سودان گفت: دولت آمریکا خود بارها اعتراف به حمایت سودان جنوبی از گروه های مسلح در سودان کرده است و وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا در دیدار با علی کرتی، وزیر خارجه سودان به این امر اعتراف کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول