اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

علی لاریجانی در نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت:

خاورمیانه جدید در حال حدوث است/ آخرین درجه فساد استناد به قانون برای ظلم است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خاورمیانه فعلی ناپایدار است، گفت:‌ خاورمیانه جدید در حال حدوث براساس تلاش مجاهدانه است.

خاورمیانه جدید در حال حدوث است/ آخرین درجه فساد استناد به قانون برای ظلم است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام زمان (عج) اظهار داشت: ملت ما از دیرباز با عشق به اولیای دین زنده و با حیات بودند و امروز بیش از هر زمان دیگری محبت اولیای دین را در دل خود دارند.

رئیس مجلس با تاکید بر این که روایت عدیده‌ای وجود دارد که ایرانیان از دیرباز با عشق به ولایت زندگی کردند گفت: امروز ثمرات این مسئله را در زندگی فردی و اجتماعی آنها شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در مقوله ظهور امام عصر (عج) قیام‌هایی از طریق اهل حق صورت می‌گیرد افزود: همچنین سخن از دولتی اهل حق در میان است که تا قیام موعود این دولت ادامه می‌یابد؛ امیدواریم انقلاب اسلامی ایران همان دولتی باشد که قیام مهدی موعود منتهی می‌شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در باب انتظار روایات و تالیفات بسیاری وجود دارد و بسیاری از ادیان الهی چنین موضوعی را مطرح کردند گفت: وجود منجی که عالم را از ستمگران پاک کند در دیگر ادیان هم مطرح است اما در آیین مقدس اسلام این مسئله جلوه قوی‌تری دارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه در این کنفرانس بحث مواجهه با این انتظار بزرگ از منظر تربیت مطرح است افزود: دو نوع مواجهه با تربیت وجود دارد، نخست تاثیرات عصر توجه به منجی و اصل انتظار در تربیت فردی و اجتماعی و دوم برنامه‌های امام مهدی (عج) و تکامل و بلوغ روحی انسان‌ها است.

لاریجانی با اشاره به زندگی در غرب و جدایی دین از زندگی اجتماعی گفت: در این شرایط انسان‌ها نسبت به تکنولوژی حالت ابزاری پیدا می‌کنند و انسان دچار پدیده استثمار تکنولوژی می‌شود که برخی از فلسفه گران از این پدیده به عنوان بحران هویت نام می‌برند.

رئیس مجلس محصور کردن دانش به محصولات و نفی دانش‌های متافیزیک را عاملی دانست که عصیانی را پایه گذاری کرد که در نهایت به محرومیت انسان از بخش زیادی از معارف ختم شد.

وی در ادامه به شیوه‌های مختلف استعمار نو اشاره کرد و گفت:‌ قدرتمندان تصمیم می‌گیرند به بهانه مبارزه با تروریسم به عراق، افغانستان و یا سوریه حمله کنند و  در این راه درصدد هستند تا این تجاوزات را قانونی نشان دهند که در نهایت می‌توان گفت چنین اقداماتی آخرین درجه فساد است چراکه با استناد به قانون درحال ظلم صورت می‌گیرد.

لاریجانی یادآور شد: با ولایت تکوینی تفکر اسلامی، وجود امام زمان (عج) واسطه فیض تلفی می‌شود و همه حیات مجدد پیدا می‌کنند؛ از این رو این می‌توان گفت که انسان‌ها متکی به یک مرجع بزرگ و کامل هستند و یاس نیز وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه مایوس همانند انسان ناامید و بی‌هویت و عملاً به بن بست رسیده است که با ژست‌های تبلیغاتی کوتاه مدت نمی‌تواند تصویر واقعی خود را در حوادث مختلف نشان ندهد.

لاریجانی باتاکید بر اینکه غیبت امام عصر (عج) ریشه در آماده نبودن روحی جامع ما دارد گفت: اگر جامعه ما همه، هم دل بودند هرگز حضور ایشان به تاخیر نمی‌افتاد و سعادت دیدار امام عصر (عج) نصیب ما می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه امام از نقطه زیر بنایی تحول جامعه حرکت را آغاز کردند و تربیت انسان‌ها را مدنظر قرار دادند گفت: انقلاب و اصلاحات باید اول از درون افراد باشد و بعد به جامعه بیاید.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم جامعه به سوی مدینه مهدوی برود باید به سمت صداقت و دوستی برویم نه تضاد و درگیری تاکید کرد: البته این به معنای چشم پوشی از حق نیست.

وی تصریح کرد: مبارزه با ظلم محور اساسی انقلاب مهدوی است و هرچه عمق فرمان افزایش یابد این مبارزه شدت پیدا می‌کند و در زمان ظهور به حداکثر خود می‌رسد و نکته مهم آمادگی برای تربیت جهادی است و آماده بودن منتظران به روحیه مجاهدانه آنها مربوط می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خاورمیانه امروز قطعا ناپایدار و خاورمیانه جدید در حال حدوث براساس تلاش مجاهدانه است گفت: با صلاح آمریکایی نمی‌شود این کار را کرد  چراکه آبروی مجاهدان اسلامی را می‌بردند و جهاد اسلامی برای ایجاد فضای دوستی است نه توحش.

لاریجانی در ادامه آبادانی سرزمین‌ها را یکی از نتایج ظهور دانست و گفت: حضور تولیدگران نمونه‌ای از تربیت مهدوی است.

رئیس مجلس در پایان سخنان خود به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و آن را اصل زیر بنایی برای تربیت مهدوی دانست که در واقع نشان دادن دوستی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول