اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

ضمن تأکید مجدد بر رهبری افغان‌ها در پیشبرد مذاکرات صلح

کرزی: اجازه نمی‌دهیم بیگانگان روند صلح را وسیله اهداف شوم خود قرار دهند

حامد کرزی با تأکید بر این که مذاکرات صلح افغانستان باید تحت رهبری افغان‌ها انجام شود، تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم بیگانگان روند صلح را وسیله اهداف شوم خود قرار دهند.

کرزی: اجازه نمی‌دهیم بیگانگان روند صلح را وسیله اهداف شوم خود قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تلویزیون دولتی افغانستان، حامد کرزی در دیدار با هیئت اداری و رؤسای کمیسیون‌های مختلف پارلمان افغانستان اظهار داشت که دولت افغانستان همیشه تلاش کرده است که پروسه صلح ملی باشد.

در این دیدار که روز شنبه در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، درباره گشایش دفتر طالبان در قطر، روابط قوه اجرائیه با پارلمان و سایر موضوعات مهم کشور، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی از موضع اخیر پارلمان این کشور در ارتباط با گشایش دفتر طالبان در قطر تشکر کرد و گفت: دولت افغانستان به همین منظور جرگه مشورتی امن را برگزار کرد که در نتیجه آن شورای عالی صلح افغانستان فعالیت خود را آغاز کرد.

کرزی با تأکید بر این که مذاکرات صلح باید تحت رهبری افغان‌ها و در افغانستان انجام شود، گفت که صلح آرزوی مقدس مردم افغانستان بوده و ما در جهت برقراری صلح در کشور به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه تصریح کرد که اجازه نمی‌دهیم بیگانگان روند صلح را وسیله اهداف شوم خود قرار دهند.

همچنین در این دیدار روسای کمیسیون‌های پارلمان افغانستان ضمن محکوم کردن افتتاح دفتر طالبان در قطر، از موضع دولت افغانستان در این خصوص حمایت کردند.

آنان گفتند که گشایش دفتر طالبان تحت نام امارت اسلامی، توطئه‌ای برای تخریب پروسه صلح و تضعیف نظام و وحدت ملی افغانستان است.

دفتر طالبان هفته گذشته تحت نام امارت اسلامی افغانستان در دوحه قطر گشایش یافت که واکنش تند دولت افغانستان را به دنبال داشت.

در پی اعتراض دولت افغانستان به گشایش دفتر طالبان در دوحه، دولت قطر ناگزیر شد که تابلوی «امارت اسلامی» را از این دفتر بردارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول