اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

القاعده مغرب عربی از سلامت ۸ گروگان اروپایی خبر داد

شبکه القاعده در مغرب عربی در بیانیه‌ای که دیروز شنبه منتشر کرد از زنده بودن هشت گروگان اروپایی از جمله پنج گروگان فرانسوی که از حدود سه سال پیش در اختیار گرفته است، خبر داد.

القاعده مغرب عربی از سلامت ۸ گروگان اروپایی خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، شبکه القاعده در مغرب عربی در بیانیه ای که دیروز شنبه منتشر کرد از زنده بودن هشت گروگان اروپایی که این شبکه در اختیار دارد، خبر داد.

این شبکه در بیانیه ای که موسسه رسانه ای اندلس منتشر کرد و چند پایگاه اینترنتی جهادی دیگر نیز  نقل کردند گفت:ما می خواهیم به خانواده ها و والدین گروگان ها اطمینان دهیم که فرزندان آنها در امنیت و سلامت هستند به زودی اگر خدا بخواهد ویدیوی جدیدی از پنج گروگان فرانسوی و همچنین سه گروگان دیگر اروپایی پخش خواهیم کرد و این در حالی است که همان طور که قبلا گفتیم یکی از گروگان های فرانسوی کشته شده است.

القاعده در مغرب عربی علاوه بر پنج گروگان فرانسوی سه گروگان اروپایی که دو تن با ملیت اسپانیایی و یکی ایتالیایی است در اختیار دارد.

این بیانیه افزود:با وجود اینکه حدود این سه سال که اینها در گروگان هستند ما از مذاکره استقبال کردیم و خواسته هایمان شفاف و قانونی بود اما از سوی دولت فرانسه گاهی با مخالفت روبه رو شد و گاهی مورد بی توجهی قرار می گرفت و با اقدامات تحریک آمیز پاسخ داده می شد.

تیری دول، دانیل لاریب، پی یر لوگران و مارک فره، چهار شهروند فرانسوی شانزدهم، سپتامبر سال 2010 توسط القاعده مغرب عربی در منطقه ساحل آفریقا ربوده شدند.

پنجمین گروگان فرانسوی نیز در ماه نوامبر سال 2011 در هومبوری واقع در شمال شرقی مالی ربوده شد و از آن زمان تاکنون در اسارت القاعده به سر می برد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول