اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای سلامت مشهد خبر داد

بهره‌مندی 3 هزار نفر از طرح غربالگری دیابت در مشهد

مدیر فرهنگسرای سلامت مشهد با بیان اینکه 13 کانون و 100 پایگاه سلامت در شهر مشهد راه‌اندازی شده، گفت: در این پایگاه‌ها 3 هزار نفر از شهروندان مشهدی از طرح غربالگری دیابت و فشارخون بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 3 هزار نفر از طرح غربالگری دیابت در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمدحسین مقدم‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح غربالگری دیابت و فشار خون برای مدت سه روز و برای عموم شهروندان بالای 30 سال در محل کانون‌های سلامت و در بازه‌زمانی صبح اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه دیابت و فشار خون بیماری شایع و خطرناک دنیای امروز است، تصریح کرد: ابتلا به فشار خون بالا خطری برای سلامتی محسوب می‌شود و این بیماری می‌تواند سبب آسیب جدی به شریان‌ها، قلب، مغز، کلیه‌ها و چشم شود، بنابراین با توجه به اهمیت شعار امسال با عنوان "فشار خون را جدی بگیریم" طرح غربالگری فشار خون و آموزش عوامل خطر بیماری مذکور توسط کانون سلامت انجام شد.

مقدم‌زاده افزود: در این طرح با راه‌اندازی ایستگاه‌های مستقر در محل کانون‌ها، فشار خون برای تمام مراجعان توسط کارشناسان و در صورت مراجعه زیاد توسط همیاران آشنا به امور بهداشت مستقر در کانون‌ها اندازه‌گیری شد و برای افراد در معرض خطر، سنجش قند خون و مشاوره لازم ارائه شد.

وی یادآور شد: در این ایستگاه‌ها دو کارشناس خانم و آقا در حوزه بهداشت برای اجرای غربالگری و مشاوره برای مراجعان حضور داشتند و به افراد بالای 30 سال مشاوره داده شد.

مدیر فرهنگسرای سلامت مشهد ادامه داد: در این ایستگاه‌ها پیام‌هایی با عنوان‌های "قد و وزن خود را اندازه‌گیری کنید" و "از تناسب بدنی خود مطلع شوید"، "از میزان فشار خون بدنتان مطلع شوید" و "با اندازه‌گیری قند خون میزان خطر ابتلا به بیماری دیابت را در خود کنترل کنید"، برای آگاه‌سازی شهروندان نصب شد.

مقدم‌زاده با تاکید بر اینکه این طرح از 11 خرداد ماه تا 13 خرداد ماه در فرهنگسراها اجرا شده است، اظهار کرد: این طرح با حضور 260 نفر در فرهنگسرای سلامت، 264 نفر در فرهنگسرای غدیر، 86 نفر در فرهنگسرای انتظار، 295 نفر در فرهنگسرای خانواده، 155 نفر در فرهنگسرای ترافیک، 260 نفر در فرهنگسرای بهشت، 180 نفر در فرهنگسرای کودک و آینده، 226 نفر در فرهنگسرای بهرمان، 35 نفر در فرهنگسرای حجاب، 413 نفر در فرهنگسرای رسانه و 404 نفر در فرهنگسرای انقلاب اجرایی شد.

وی یادآور شد: بعداز این برنامه، طرح "طبیعت من و غذا" در کانون‌های سلامت با هدف آشنایی مخاطبان درباره دستورات اسلامی درمورد تعذیه اسلامی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/70005/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول