اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رکورد 721 کیلومتری گینس را به 900 تغییر می‌دهم

از روپایی با میوه تا شکستن رکورد گینس/ ارتقای رکورد جهانی روپایی با توپ تنیس

حمید مرادی که از سال‌های کودکی، روپایی زدن را با انواع میوه در روستای محل تولدش آغاز کرده، در حال حاضر قادر است با انواع توپ‌های کوچک و بزرگ هنرنمایی کند، اما این ورزشکار اردکانی رکورد روپایی سرعتی جهان با توپ تنیس را تغییر داد.

از روپایی با میوه تا شکستن رکورد گینس/ ارتقای رکورد جهانی روپایی با توپ تنیس

حمید مرادی، ورزشکار اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان اظهار داشت: تصمیم گرفتم به مناسبت ولادت با سعادت صاحب الزمان (عج)، رکورد روپایی سرعتی جهان که با 144 ضربه در دقیقه در کتاب گینس ثبت شده را با رکورد 170 ضربه روپایی در دقیقه بشکنم.

مرادی که از سال‌های کودکی، روپایی زدن را با انواع میوه در روستای محل تولدش آغاز کرده، در حال حاضر قادر است با انواع توپ‌های کوچک و بزرگ هنرنمایی کند و با زدن بیش از 180 ضربه روپایی در دقیقه با توپ بیلیارد، بیسبال و تنیس، رکورددار روپایی با توپ‌های سنگین در جهان باشد.

مرادی در این باره عنوان کرد: در حال حاضر می‌توانم با توپ بسکتبال و به صورت یک پا 210 ضربه در دقیقه بزنم.

وی با بیان اینکه به علت احتمال آسیب دیدن پا، تاکنون کسی در جهان به سراغ روپایی زدن با توپ بیلیارد و بیسبال نرفته است، گفت: سنگینی این دو توپ از مهم‌ترین دلایلی است که در دنیا کسی را به خود جذب نکرده و این انگیزه‌ای شد تا با تمرین شبانه، بتوانم در دقیقه بیش از 160 ضربه روپایی با توپ بیلیارد و بیسبال بزنم.

مرادی اضافه کرد: می‌توانم به صورت رکوردی با توپ فوتسال، 8 هزار ضربه در ساعت روپایی بزنم همچنین قادرم در یک ساعت، چهار کیلومتر روپایی زده و حتی رکورد 26 ساعته یک ورزشکار انگلیسی را بشکنم.

این ورزشکار بی‌نام و نشان اردکانی، در چند سال اخیر بارها سعی کرده نظر مسئولان را برای ثبت رکوردهایش در کتاب گینس و فعالیت در تیم‌های فوتبال حرفه‌ای کشور جلب کند اما تاکنون موفقیتی به دست نیاورده است.

مرادی با درخواست حمایت از مسئولان گفت: در صورت حمایت و پشتیبانی مسئولان ورزش استان یزد و کشور و بهره‌گیری از مربیان مجرب، می‌توانم رکورد مسافتی 721 کیلومتر روپایی در ساعت که در کتاب گینس ثبت شده را به 900 کیلومتر در ساعت برسانم.

انتهای پیام/2464/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول