اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی بعثت:

آیت الله میبدی برای تبلیغ دین دغدغه دارد

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی بعثت با تاکید بر اینکه آیت الله میبدی درد تبلیغ دین دارد، گفت: مهم‌ترین ویژگی این عالم گرامی پیروی و تبلیغ کلمه اسلام است.

آیت الله میبدی برای تبلیغ دین دغدغه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، روح الله رهبری شامگاه شنبه در دومین همایش تجلیل از علمای نمونه بلاد که با حضور مبلغان حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات برگزار شد، با اشاره به اینکه سه سال از آغاز فعالیت گروه بعثت می‌گذرد، اظهار کرد: این مجموعه در سرلوحه برنامه‌های خود تقویت مساجد را که به عنوان پایگاه‌های عظیم عبادی و سیاسی برای دین اسلام تعیین شده‌اند، هدف قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه با حضور روحانی کمیت و کیفیت این برنامه حاصل می‌شود، تصریح کرد: پس از مطالعاتی که در طول مدت‌های متمادی با حضور کارشناسان فرهنگی انجام شده، در این زمینه برنامه‌ای تدوین شد.

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی بعثت اضافه کرد: احساس می‌کردیم فاصله‌ای که به مناسبت مشاغل گوناگون روحانیت در مساجد ایجاد شده است مردم، نمازگزاران و اهالی محل کمتر می‌توانند از حضور روحانی بهره گیرند و به همین دلیل برنامه‌ای طراحی شد تا خلأ به وجود آمده را به حداقل برساند.

رهبری با بیان اینکه تصمیم بر این شد که برای حضور روحانیت در مساجد برنامه‌ای با عنوان مشغله و کار مستمر برای روحانی مسجد و امامت جماعت طراحی شود، خاطرنشان کرد: رویکرد طرح هجرت ناظر به روستاها و شهرهای کوچک بود که این برنامه باعث شد به شهرهای بزرگ و مساجد کمتر توجه شود و به همین دلیل مشکلاتی را در شهرها شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی حضور روحانیون در مساجد ضروری بود، اضافه کرد: بر مبنای این طرح مقرر شد روحانیونی که در طرح بعثت قرار می‌گیرند، روزانه حداقل 4 ساعت در مسجد باشند و به پاسخگویی حضوری و تلفنی بپردازند.

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی بعثت با اشاره به اینکه برای هر مسجد تلفن اختصاصی تعبیه شد تا روحانی در خدمت اهالی محل باشد، تصریح کرد: آموزش‌هایی نیز در کمترین زمان برای طلاب طراحی شد تا به احسن وجه در خدمت مردم باشند.

رهبری با تاکید بر اینکه این طرح هنگامی که عملی شد به مشکلی برخورد کردیم و آن عدم الگوهای زنده و کارآمدی بود که در گذشته حضور داشتند، اضافه کرد: این حضور مفید در مسجد باعث شده بود نیاز عظیمی از اهالی محل و مومنین تامین شود.

وی در ادامه به فلسفه تشکیل همایش تجلیل از علمای بلاد پرداخت و اضافه کرد: الگو قرار دادن علما برای روحانیون نیاز مهمی بود.

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی بعثت تصریح کرد: کسانی به عنوان الگوی روحانیون انتخاب می‌شوند که ضمن جامع بودن شخصیت علمی، اخلاص و حضور مستمر در شهرها، چند دهه‌ای را نیز در مساجد حضور داشته باشند.

رهبری مقبولیت در میان مردم را یکی دیگر از ویژگی‌های انتخاب علمای نمونه بلاد برشمرد و اضافه کرد: در نخستین همایش انتخاب علمای نمونه بلاد شخصیت حضرت آیت الله بنابی معرفی شد که بیش از پنج دهه از عمر خود را مشغول به فعالیت در مساجد بودند.

وی در خصوص شخصیت آیت الله میبدی به عنوان الگوی نمونه برای روحانیون در دومین همایش تجلیل از علمای نمونه بلاد گفت: این عالم بزرگوار فرهیخته و مخلص هستند و نزدیک 50 سال است در گرگان زندگی می‌کنند.

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی بعثت با تاکید بر اینکه آیت الله میبدی درد تبلیغ دین دارد اضافه کرد: مهم‌ترین ویژگی این عالم گرامی پیروی و تبلیغ از کلمه اسلام است.

رهبری با اشاره به اینکه آیت الله میبدی ابعاد شخصیتی عظیمی دارند، خاطرنشان کرد: از زندگی علما مستندی ناظر به فعالیت‌های تبلیغی در شهرها و بلاد آن‌ها ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله میبدی علاقه‌ای برای مطرح شدن و برجسته شدن نداشتند و به همین دلیل با برگزاری چنین همایشی مخالفت داشتند اضافه کرد: اخلاص یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های جذب مردمی این عالم ربانی است.  

انتهای پیام/78008/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول