اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان: برزیل هم مثل ترکیه درگیر توطئه خارجی است

نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید یک دیکتاتور نیست و تظاهرات‌هایی که در این کشور رخ داده توسط قدرت‌های خارجی و رسانه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

اردوغان: برزیل هم مثل ترکیه درگیر توطئه خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه روز شنبه بار دیگر منشا ناآرامی‌های اخیر ترکیه را توطئه خارجی دانست و گفت آنچه اکنون در برزیل رخ داده است نیز ناشی از توطئه خارجی است که با هدف بی‌ثبات کردن دولت‌ها انجام می‌گیرد.

اردوغان این صحبت‌ها را در ادامه سفرهای استانی‌اش که با هدف به رخ کشیدن حمایت مردمی‌اش انجام می‌گیرد، در جمع چند هزار نفر از هوادارانش بیان کرد.

حدود یک ماه است که مردم ترکیه در چند شهر این کشور تظاهرات‌های گسترده‌ای را در اعتراض به سیاست‌های «رجب طیب اردوغان» آغاز کرده‌اند. این تظاهرات‌ها در ابتدا به صورت مسالمت‌آمیز و در اعتراض به طرح دولت برای برچیدن یکی از میادین مهم آنکارا آغاز شد، اما در ادامه با سرکوب شدید پلیس ضدشورش، تشدید و فراگیر شد. تاکنون در این تظاهرات‌ها حداقل 4 نفر کشته شده‌اند. تظاهرات‌کنندگان در چند روز گذشته برکناری اردوغان را خواستار شده‌اند.

از چند روز قبل هم تظاهرات‌های گسترده‌ای در برزیل در اعتراض به هزینه‌های بالای آماده‌سازی این کشور برای میزبانی مسابقات جام جهانی که قرار است سال آینده در این کشور برگزار شود، انجام شده است.

اردوغان در صحبت‌های روز شنبه‌اش با اشاره به انتخاباتی که وی در آن پیروز شده، اتهام دیکتاتوری و مستبد بودن را رد کرد.

وی که می‌گوید اقتصاد ترکیه در حال حرکت به سمت رشد سالم است، مدعی است که قدرت‌های ناشناس خارجی، بانکدارها و رسانه‌های داخلی و خارجی برای ضربه زدن به منافع ترکیه این تظاهرات‌ها را به راه انداخته‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول