اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد گیلان عنوان کرد

ضرورت برنامه‌ریزی اصولی برای حضور جوانان در مساجد

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان بر ضرورت برنامه‌ریزی اصولی برای حضور جوانان در مساجد تأکید کرد.

ضرورت برنامه‌ریزی اصولی برای حضور جوانان در مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم عصر امروز در مراسم افتتاح طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت، اظهار کرد: برنامه‌های اوقات فراغت سال 92 را با بهره‌گیری و شناسایی نقاط ضعف و قوت اوقات فراغت سال 91 جمع‌آوری کرده‌ایم.

وی با اشاره به جایگاه مسجد در دین مبین اسلام، اذعان کرد: خداوند به برخی از مکان‌ها نسبت به دیگر اماکن برتری خاصی داده است و در این بین مسجد از امتیاز ویژه‌ای برخوردار بوده و خداوند تبارک و تعالی مسجد را خانه خودش قرار داده است.

این مسئول با بیان اینکه اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد از نقش مهمی برخوردار هستند، افزود: تمام کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند مسئولیت بسیار خطیری به‌عهده دارند.

وی مساجد را از جمله ابتکارات عظیم دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: مساجد از جمله ابتکارات عمیق و پرمحتوای اسلام است و با تاسیس مساجد تحولی عظیم در اسلام ایجاد شد.

پورابراهیم با بیان اینکه مسجد یک مکان بی‌نظیر برای پالایش روح و روان انسان است، متذکر شد: اگر مردم به مسجد نمی‌رفتند و در آنجا پالایش روحی و روانی نمی‌شدند امروزه تنها نامی از اسلام باقی می‌ماند.

وی با تصریح بر اینکه بسیاری از حرکت‌های عظیم از مساجد آغاز شد و به ثمر نشست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از مسجد آغاز شد و روح ایثار و مقاومت در طول دوران هشت سال دفاع مقدس در مساجد شکل گرفت و بارور شد.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان، مسئله حضور جوانان در مساجد را از دغدغه‌های اصلی اعلام کرد.

وی، با اشاره به اینکه باید با ابتکار عمل و برنامه‌ریزی‌های اصولی حضور جوانان را در مساجد پررنگ‌تر کنیم، یادآور شد: نگذاریم مساجد تنها متعلق به یک قشر از جامعه باشد.

پورابراهیم، با بیان اینکه باید بین مسجد هر محله با مراکز آموزشی آن ارتباط تنگاتنگی برقرار شود، افزود: نباید با برخی از برخوردها و رفتارهای ناصحیح حالت دلزدگی در مردم ایجاد کرد.

وی یادآور شد: باید بین مساجد و مراکز آموزشی هر محله‌ای ارتباطی مثبت و سازنده ایجاد شود تا افرادی که به هر دلیلی به مساجد مراجعه می‌کنند حداکثر استفاده را داشته باشند.

این مسئول، شعار امسال هر مسجد را یک هسته پژوهش ذکر کرد و متذکر شد: در این راستا باید بکوشیم تا با جمع‌آوری نخبگان چهره‌های ورزشی‌هنری و... در مساجد یک گروه پژوهشی خبره و کارساز تشکیل دهیم و بهره‌اش را نصیب جامعه کنیم.

انتهای پیام/2300/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول