اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

وزیر خارجه لبنان در نشست خبری با صالحی:

مخالف گروه‌های تکفیری هستیم/ نمی‌خواهیم معبر ارسال سلاح باشیم

وزیر خارجه لبنان ارسال سلاح به داخل سوریه را ادامه خشونت و برهم زننده ثبات منطقه خواند و گفت: ما نمی‌خواهیم معبری برای ارسال سلاح به سوریه باشیم.

مخالف گروه‌های تکفیری هستیم/ نمی‌خواهیم معبر ارسال سلاح باشیم

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان که امروز به تهران سفر کرده پس از دیدار و گفت‌وگو با علی‌اکبر صالحی همتای ایرانی خود در نشست خبری مشترک به تشریح توافقات حاصله در این دیدار پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی که 8 سال سفیر لبنان در تهران بوده ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد در ایران و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی تاکنون همواره در کنار حق و عدالت بوده، از کمک‌های ایران به لبنان در طول این سال‌ها و بویژه در طی تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور قدردانی کرد.

وزیر خارجه لبنان به توافقات امضاء شده بین دو کشور از سال 1979 تا به امروز که بالغ بر 27 توافقنامه است، اشاره و بر اجرایی شدن این توافقنامه‌ها تاکید کرد.

منصور بر امنیت و آرامش در منطقه تاکید کرد و با اشاره به شرایط کنونی در سوریه، خاطرنشان کرد: پیامدهای اوضاع کنونی در سوریه نه تنها این کشور بلکه کل منطقه را دستخوش تحول می‌کند.

وی بر توقف خشونت‌ها در سوریه و تحقق راه‌حل سیاسی از طریق گفتگو بین دولت و مخالفان تاکید کرد و گفت:‌ ارسال سلاح و تشنج خدمتی به صلح در منطقه و سوریه نمی‌کند.

وزیر خارجه لبنان بر برگزاری نشست ژنو 2 تاکید کرد و پرسید: آیا ارسال سلاح به سوریه خدمتی به روند صلح می‌‌کند؟ امیدواریم صلح در سوریه تحقق یابد.

منصور به حضور یک میلیون و 200 هزار شهروند سوری در لبنان در پی بحران سوریه اشاره کرد و گفت:‌ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که برای تأمین نیازهای این افراد کمک کنند.

وی همچنین عنوان کرد که کشورش در کنار ایران خواهد بود.

وزیر خارجه لبنان در پاسخ به سؤالی در خصوص حضور گروه‌های تکفیری و تروریست‌ها در سوریه و تشدید اقدامات آنها، خاطرنشان کرد: ما علاقمندیم که بافت ملی و اجتماعی این منطقه حفظ شود و همزیستی مسالمت‌آمیز برقرار گردد. آنچه که الان در سوریه شاهدیم دردناک است و باعث نگرانی است چرا که موج خشونت و افکار تکفیری محدود به یک کشور نمی‌شود و آتش آن ممکن است سایر کشورها را در برگیرد. ما مخالف گروه‌های تکفیری و کشتار مردم در سوریه هستیم.

منصور بر حضور نمایندگان دولت و گروه‌های مخالف در نشست ژنو دو تاکید کرد و افزود: ارسال سلاح باعث طولانی شدن بحران در سوریه می‌شود و همه باید کمک کنیم تا دو طرف در سوریه با یکدیگر گفتگو کنند.

وی در پاسخ پرسشی با بیان اینکه لبنان از ابتدا موضع روشنی در قبال تحولات سوریه اتخاذ کرد، گفت: امنیت و ثبات سوریه برای ما مهم است. ارسال سلاح هیچ خدمتی به منافع سوریه و ملت‌های منطقه نمی‌کند و ارسال سلاح به منزله ادامه خشونت و تخریب سوریه و وحدت و اقتصاد آن و ویران‌کننده منطقه است.

وزیر خارجه لبنان عنوان کرد: ما خواستار آرامش و ثبات در سوریه هستیم و ارسال سلاح باید متوقف شود. ما در تلاش برای برقراری امنیت در مرزها هستیم و ارتش لبنان همه تلاش خود را انجام می‌دهد تا قاچاقچیان از مرزهای لبنان برای ارسال سلاح و اعزام افراد استفاده نکنند و ما نمی‌خواهیم محل عبور سلاح باشیم.

منصور همچنین اعلام کرد که کشورش تمام توان خود را انجام می‌دهد تا تبعات بحران سوریه گریبانگیر کشورش نشود و افزود: ارتش و نیروهای امنیتی لبنان همه تلاش خود را برای پاسداری از وحدت لبنان و رفع تجاوزات انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول