اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم تاکید کرد

پرهیز از ورود انحرافات به جشن‌های نیمه شعبان

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم بر پرهیز از ورود هرگونه انحرافات به جشن‌های نیمه شعبان تاکید کرد.

پرهیز از ورود انحرافات به جشن‌های نیمه شعبان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام محسن رحیمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خداوند در کتب آسمانی وجود امام زمان (عج) را نوید و بشارت داده که در آینده با ظهور آن حضرت صالحان خواهند آمد.

وی افزود: در اهل بیت مهدویت یک برجستگی خاصی دارد و مسلمانان به ظهور و وظایف غایبان اعتقاد راسخی داشته تا زمینه‌های حضور آن امام فراهم شود.

‌رحیمی با بیان اینکه در بین مسلمانان دو مناسب مهم حرمت خاصی دارد، گفت: یکی تاسوعا و عاشورای حسینی و عزاداری عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و ریختن اشک ماتم بوده و در نیمه شعبان نیز به عنوان مهم‌ترین عید مسلمانان به جشن و سرور می‌پردازند.

کارشناس تخصصی مهدویت با بیان اینکه در استان‌ها باید به اهل سنت که به موضوع امام زمان (عج) اعتقاد داشته به تبیین هر چه بیشتر دلایل غیبت پرداخت، افزود: در این راستا نشست‌هایی با اهل سنت پیش بینی شده است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به برگزاری خودجوش جشن‌های نیمه شعبان گفت: البته ابلیس به دنبال این هم بوده که این مراسم‌ها را به انحراف بکشاند لذا باید به گونه‌ای در مسیر سفارش قرآن حرکت کرده تا از انحرافات در این‌گونه مراسم‌ها جلوگیری شود.

وی همچنین نیمه شعبان را دارای فضائل و اعمالی دانست که در نزد خداوند از ثواب بسیاری برخوردار است.

رحیمی با تاکید بر اینکه در نیمه شعبان در استجابت حوائج باز است، گفت: خواندن دعای مخصوص امام زمان (عج)، خواندن قرآن، ذکر و ادعیه توصیه شده و این ایام فرصت بسیار مناسبی برای تقرب به خداوند است.

انتهای پیام/63002/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول