اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح طرح هجرت سه

بیش از 3000 نقطه کشور به کارگاه سازندگی تبدیل می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: همزمان با افتتاح طرح هجرت سه، بیش از ۳ هزار نقطه کشور به کارگاه‌های سازندگی برای آبادانی کشور تبدیل خواهد شد.

بیش از 3000 نقطه کشور به کارگاه سازندگی تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجید خراسانی لحظاتی پیش در مراسم افتتاحیه سراسری اردوهای طرح هجرت سه و اقتصاد مقاومت در اردوگاه صالحین شهرستان خان‌ببین اظهار داشت: سال گذشته در 20 هزار نقطه کشور با 14 دستگاه دولتی در سازمان بسیج مستضعفین تعداد 3.5 میلیون نفر از جمعیت کشور در طرح‌های سازندگی مشارکت کردند.

وی تصریح کرد: در طرح‌های سازندگی بسیج دانشجویی، بسیج دانش‌آموزی، بسیج پزشکان، بسیج محلات، بسیج محلات، بسیج مهندسان، بسیج فرهنگیان و بسیج طلاب با همکاری دستگاه‌های مختلف این حرکت عظیم را در کشور ایجاد کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگان کشور با بیان اینکه یکی از شاخص‌های بسیج سازندگی، پویایی طرح‌های آن است، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری علاوه بر طرح‌های گذشته، گسترش طرح‌های توجیهی را در سال حماسه سیاسی و اقتصادی به عنوان نخستین خط‌شکن عرصه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و طرح‌های هجرت اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد.

خراسانی نوآوری در طرح‌های اقتصاد مقاومتی را یکی از مزیت‌های این طرح برشمرد و افزود: آسیب‌های زیادی در طرح‌ها وجود دارد که با مطالعه یک ساله طرح‌ها، مشکلات بررسی شدند.

وی با بیان اینکه ناقص اجرا کردن طرح‌های تولید از عمده‌ترین مشکلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: فاصله بین دانشگاه و عمل با الگوسازی ده عرصه کاهش و به حداقل خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه مکانیزم واگذاری غلط تسهیلات از دیگر مشکلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی بوده است متذکر شد: بنا داریم مدل موفق طرح‌های اقتصادی را برای نخستین‌بار در سراسر کشور اجرایی کنیم.

خراسانی همکاری وزارت جهاد کشاورزی و تعیین تخصصی طرح‌های اقتصادی را یک مزیت مهم خواند و بیان داشت: در یک حرکت حماسی با محوریت بسیج مهندسی کشاورزی فاصله بین باغدار نمونه و کشاورزان را کاهش خواهیم داد تا در سال جدید که مردم بهترین حماسه سیاسی را رقم زدند بتوانیم حماسه اقتصادی را با کمترین فاصله آغاز کنیم.

وی افزود: بسیج با همکاری اقشار مختلف با حضور در 30 هزار نقطه کشور طرح‌های متنوعی در حوزه اقتصاد شروع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه 10 هزار تولید ماهی در کنار چاه‌های آب صورت خواهد گرفت افزود: 2 هزار کارگاه قارچ و پرورش مرغ سنتی و توسعه آن از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: با رویکرد الگو‌سازی حرکت‌های اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از 10 قشر متخصص در سراسر کشور و در سازمان بسیج و استقرار جغرافیایی در کل نقاط کشور می‌توانیم حماسه اقتصادی را با شعار پیاده‌سازی طرح‌های اقتصاد مقاومتی از امروز به طور سراسری شروع کنیم.

خراسانی بیان داشت: همه خانوار باید کارگاهی برای طرح‌های اقتصادی باشد که مردم با مشارکت گسترده این مهم را رقم خواهند زد.

انتهای پیام/83001/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول