اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

برگزاری طرح نشاط معنوی در مجاورت امامزادگان قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: برگزاری طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان یکی از برنامه‌های اداره اوقاف در فصل تابستان است.

برگزاری طرح نشاط معنوی در مجاورت امامزادگان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه برگزاری طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان را یکی از برنامه‌های اداره اوقاف در فصل تابستان دانست و افزود: این طرح با هدف پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان برگزار می‌شود. ثبت طرح نشاط معنوی آغاز شده و مهلت ثبت نام تا روز چهارم تیر ماه است.

وی اضافه کرد: طرح نشاط معنوی در 18 پایگاه در استان قم از روز هشت تیر ماه شروع خواهد شد و تا روز بیست و هشتم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: کلاس‌های آموزشی طرح نشاط معنوی در سه سطح دبستان، راهنمایی و دبیرستان است و از دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی برای تدریس در این کلاس‌ها استفاده می‌شود. کلاس‌ها از روز شنبه تا چهارشنبه برگزار می‌شود و برنامه‌هایی همچون استخر و اردوهای تفریحی در حاشیه این کلاس‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به کتاب‌های آموزشی طرح نشاط معنوی اظهار داشت: در طرح نشاط معنوی کتاب‌های آموزشی الفباء تا خدا با محتوای 30 موضوع قرآنی برای دوره ابتدایی، کتاب 30 نشانه و یک راه با موضوع داستان‌های دینی و پاسخ به شبهات برای دوره راهنمایی و کتاب نردبان‌ها و پرتگاه‌های زندگی با موضوع رذایل و فضایل اخلاقی برای دانش آموزان تدریس می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح حفظ قرآن و نشاط معنوی در امامزادگان شاخص استان همچون امامزاده علی بن جعفر، امامزاده ابراهیم برگزار می‌شود و این کلاس‌ها به صورت رایگان‌ برگزار می‌شود. سال گذشته 900 نفر در طرح نشاط معنوی شرکت کردند و امسال پیش‌بینی می‌شود که دو هزار نفر در طرح نشاط معنوی شرکت کنند.

شیری با اشاره به فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه در نیمه شعبان اظهار داشت: هر ساله صدها هزار نفر در آستانه نیمه شعبان برای زیارت مسجد جمکران به شهر قم می‌آیند. اداره اوقاف و امور خیریه در این ایام در جوار امامزادگان ایستگاه صلواتی برپا می‌کند و همچنین برنامه‌های ویژه‌ای در راستای اسکان و پاسخ به سوالات شرعی زائرین در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم احیاء شب نیمه شعبان را مورد توجه قرار داد و افزود: امام باقر فرمودند که خداوند شب نیمه شعبان را برای اهل بیت قرار داده است. هر ساله با کمک ستاد نیمه شعبان برنامه احیاء این شب پرفضیلت در مسجد امام حسن عسکری برگزار می‌شود و برنامه‌هایی چون سخنرانی و ادعیه در این شب برنامه‌ریزی شده است.

شیری با اشاره به امامزاده علی بن جعفر در قم گفت: یکی از امامزادگان شاخص در شهر قم امامزاده علی بن جعفر فرزند امام صادق است که هزاران روایت از ائمه معصومین نقل کرده است. علی بن جعفر مانند نگینی در شهر قم می‌چرخد و علوم فراوانی را داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم یکی از برنامه‌های این نهاد را برگزاری کنگره بزرگداشت علی بن جعفر و اولاد امام صادق دانست و افزود: هدف از برگزاری این کنگره بزرگداشت شخصیت علمی، معنوی و ترویج معارف حدیثی است. اصحاب امام صادق چون زکریا بن آدم، آدم بن اسحاق در شهر قم مدفون هستند و امام صادق قم را حرم اهل بیت می‌دانست.

وی اضافه کرد: محورهای این کنگره میراث حدیثی و شخصیت علمی علی بن جعفر، علی بن جعفر از نظر ائمه معصومین، ترویج فرهنگ وقف از منظر علی بن جعفر و علت مهاجرت علی بن جعفر به قم خواهد بود. فراخوان مقاله کنگره بزرگداشت علی بن جعفر داده شده است و زمان برگزاری این کنگره امسال خواهد بود.

شیری با اشاره به برگزاری طرح حفظ قرآن اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه رتبه اول را در طرح حفظ قرآن کسب کرده است. سال گذشته 6 هزار و 400 نفر در کلاس‌های حفظ قرآن در سال گذشته شرکت کردند و جزءهای یک، دو و 30 را حفظ کردند. ثبت نام طرح حفظ قرآن از 15 خرداد شروع شده و تا 15 تیرماه ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ویژگی طرح حفظ در سال 92 اظهار داشت: امسال حفظ موضوعی قرآن در طرح حفظ قرآن دیده شده است و شرکت کنندگان 300 آیه کاربردی را حفظ خواهند کرد. اداره اوقاف آماده همکاری با همه موسسات قرآنی، نهادها و ارگان‌های طرح حفظ قرآن است.

وی ادامه داد: کلاس‌های حفظ قرآن در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود و تاکنون هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند. افراد علاقمند می‌توانند برای شرکت در این طرح به واحدهای فرهنگی امامزادگان مراجعه کنند.

شیری با اشاره به طرح جذب خادمین افتخاری گفت: اداره اوقاف و امور خیریه جذب خادمین افتخاری را برای امامزادگان و بقاع متبرکه را آغاز کرده است و داوطلبان متقاضی برای شرکت در این طرح به امامزادگان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در سه ماهه اول سال چهار موقوفه جدید به ارزش 5 میلیارد و 100 میلیون ریال به ثبت رسیده است، امامزادگان با درآمد و نذورات همان امامزاده ساخته می‌شود و بودجه دولتی ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه‌های متعدد در اداره اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: قرارگاه فدک به احیا موقوفات می‌پردازد و موقوفات را به حالت درآمدزایی باز می‌گرداند، قرارگاه رعد نیز بانک اطلاعات و نقشه‌هایی را از موقوفات تهیه کرده است تا کسی نتواند آنها را غصب کند.

انتهای پیام/2258/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول