اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان خبر داد

فعالیت 62 مرکز ترک اعتیاد در کردستان/ توزیع یک میلیون قرص متادون

عضو شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان از فعالیت 62 مرکز ترک اعتیاد در کردستان خبر داد و گفت: در سال گذشته 6 مرکز ترک اعتیاد به علت تخلف تعطیل شده‌اند.

فعالیت 62 مرکز ترک اعتیاد در کردستان/ توزیع یک میلیون قرص متادون

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد آریا‌نژاد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 62 مرکز ترک اعتیاد در استان فعال که 42 مرکز آن در شهر سنندج و مابقی در شهرستان‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، 6 مرکز از آمار یاد شده دولتی، 6 مرکز در داخل زندان‌ها و مابقی غیر دولتی هستند.

عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از فعالیت دو مرکز پی‌ام‌سی برای زنان و مردان معتاد در این استان خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر 130 نفر مرد و 25 نفر زن به این دو مرکز مراجعه و خدمات می گیرند.

آریانژاد افزود: علاوه بر ارائه آموزش‌های مختلف بهداشتی، صرف نهار و توزیع سرنگ به صورت رایگان در این دو مرکز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در شهرستان‌های مختلف استان نیز مراکز و پایگاه‌های مشاوره فعال و ضمن انجام کارهای مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف به ویژه در بحث ایدز کار تست‌گیری از معتادان نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کار اصلی ما نظارت بر این مراکز است گفت: نظارت بر عملکرد این مراکز از لحاظ کادر و خدمات به صورت مداوم توسط بازرسین مدیریت درمان انجام و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی تذکرات لازم داده می‌شود.

عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلف در هر مرکزی در مرحله نخست تعداد بیماران و داروها کاهش و در صورت تکرار تخلف حکم بسته شدن مرکز در کمسیون داده می‌شود.

به گفته وی، در سال گذشته 6 مرکز ترک اعتیاد به دلیل عدم حضور مسئول فنی و رعایت نکردن قوانین مصرف داروهای درمانی در سطح استان تعطیل شده‌اند.

آریانژاد روند نظارت بر کار مراکز ترک اعتیاد در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در طول سه ماهه اخیر بیش از سه تا چهار بار کل مراکز سنندج بازدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته هشت جلسه رسیدگی به تخلفات مراکز ترک اعتیاد در استان تشکیل و 100 درصد مصوبات جلسات این کمیته تا پایان سال اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین دارو با وجود مشکلاتی که در این حوزه در کشور وجود دارد کوچکترین مشکلی نداشته‌ایم، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون قرص متادون و 130 هزار شیشه شربت متادون و 240 هزار قرص ترک اعتیاد دیگر در بین مراکز ترک اعتیاد استان توزیع شده است.

آریانژاد در پایان زمینه توسعه مراکز  ترک اعتیاد در سطح استان نیز اظهار کرد: براساس سطح بندی خدمات اگر نیاز باشد این مراکز را با نظارت‌های بیشتر توسعه خواهیم داد.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول