اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

لاوروف: آمریکا باید بین کنفرانس ژنو ۲ و معارضین سوری، یکی را برگزیند

وزیر امور خارجه روسیه از دولت آمریکا خواست تا بالاخره مواضع خود را مشخص کرده و بین نظریه برگزاری کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 و حمایت از مخالفین مسلح در سوریه، یکی را انتخاب کند، چرا که حمایت از هر دو آنها بطور همزمان عملی نیست.

لاوروف: آمریکا باید بین کنفرانس ژنو ۲ و معارضین سوری، یکی را برگزیند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس و بلومبرگ اعلام کرد که دولت آمریکا باید بین نظریه حمایت از مخالفان در سوریه و برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو-2 یکی را انتخاب کند و اقداماتی در جهت حمایت از مخالفان و برگزاری این نشست بطور همزمان امکان پذیر نخواهد بود.

لاوروف گفت: ما مایل هستیم تا موضع گیری آمریکا در قبال برگزاری کنفرانس ژنو-2 را بدرستی درک کنیم. چرا که اقدامات آنها در سازمان ملل، در کمیته حقوق بشر در مجمع عمومی که آنها خواستار تصویب قطعنامه‌ای یکجانبه هستند، که از آماده سازی شرایط برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان سوریه حکایت می‌کند، به مخالفان علائم نادرستی منتقل می‌کند، مبنی بر اینکه: «هی، بچه ها لازم نیست به مذاکرات ژنو بیایید، برای اینکه بزودی همه چیز به نفع شما تغییر خواهد کرد». ما می‌خواهیم درک کنیم که مواضع آمریکا بالاخره چیست؟

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه، مسکو مایل است بداند که آمریکا بالاخره می‌خواهد تا کنفرانس بین المللی برگزار شود یا نه، تاکید کرد: به نظر من، داشتن موضع گیری در این دو جهت بطور همزمان، امکان پذیر نیست.

نظریه برگزاری کنفرانس بین المللی در ژنو به منظور کمک به حل بحران در سوریه ابتکارعمل مشترک وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا بود که می‌بایست ادامه نشست «گروه اقدام» در مورد سوریه در 30 ژوئن سال گذشته در ژنو باشد. این در حالی است که دولت آمریکا به تازگی اعلام کرده که قصد دارد بطور آشکار به گروه‌های مسلح مخالف در سوریه کمک نظامی کند.

سه شنبه گذشته یک مقام دیپلمات نزدیک به مذاکرات رهبران گروه 8 در ایرلند شمالی اعلام کرد که با توجه به اختلافات موجود در رابطه با سوریه بین مواضع روسیه و کشورهای غربی، کنفرانس ژنو-2 احتمالا تا ماه آگوست نیز برگزار نشود. این نشست بین المللی در ابتدا قرار بود در ماه جولای برگزار شود، سپس این اقدام با کارشکنی مخالفین سوری ممکن نشد، سپس تلاش شد تا در ماه ژوئن صورت بگیرد که ظاهرا این مسئله نیز امکان پذیر نگردید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول