اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان ملل: نمی‌‌توانیم بگوییم که چه گروهی در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است

رئیس کمیته مستقل سازمان ملل درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تأکید کرد که نمی‌توان به صورت قطعی عنوان کرد که چه گروهی از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

سازمان ملل: نمی‌‌توانیم بگوییم که چه گروهی در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «پاولو پینیرو» رئیس کمیته مستقل سازمان ملل درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تأکید کرد که نمی‌توان به طور قطع گفت که چه گروهی در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

پینیرو در نشستی خبری که در نیویورک برگزار شده بود گفت: یکی از غم انگیزترین اتفاقات سوریه فرار خانواده‌ها از برخی مناطق است.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری کنفرانس ژنو 2 افزود: راهکار نظامی هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت.

رئیس کمیته مستقل سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره متهم کردن حکومت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور گفت: نمی‌توانیم به صورت قطعی بگوییم که چه گروهی از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

وی افزود: کشورهای غربی که حکومت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می‌کنند اطلاعات خود را به کمیته سازمان ملل ارائه نداده اند و تنها کارشناسان سازمان ملل به ریاست «آکی سیسلتروم» می‌توانند با توجه به بررسی های میدانی به شواهد و مدارک دست یابند؛ مسئله‌ای که تا کنون رخ نداده است.

پینیرو که روز گذشته با تعدادی از اعضای شورای امنیت دیدار کرده بود تأکید کرد که گزینه نظامی در سوریه مردود است و کسانی که به معارضان سلاح می‌دهند مسئولیت این مسئله را به دوش می کشنند زیرا ممکن است از این سلاح‌ها برای ارتکاب جرائم جنگی استفاده شود.

وی از شورای امنیت خواست در اسرع وقت کنفرانس ژنو2 را برگزار کند و گفت: ما نیاز به جهشی نظامی نداریم بلکه نیاز به جهشی دیپلماتیک داریم.

پیشتر ایالات متحده دمشق را به استفاد از سلاح شیمیایی در سوریه متهم کرده بود و به همین بهانه با طرح تسلیح معارضان سوری موافقت کرده است.

در همین راستا امروز کشورهای موسوم به دوستان سوریه در دوحه پایتخت قطر با حضور آمریکا و بریتانیا گرد هم می‌آیند تا مسئله تسلیح معارضان و تقویت ارتش آزاد را بررسی کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول