اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نارضایتی از نحوه ارائه خدمت برخی از دفاتر پیشخوان در کرمانشاه

در کرمانشاه دفاتر پیشخوان متعددی وجود دارد که بسیاری از این دفاتر به‌درستی کار خود را انجام می‌دهند، اما در این میان تعدادی از این دفاتر با انجام نامطلوب وظایف خود، منجر به نارضایتی برخی از شهروندان شده‌اند.

نارضایتی از نحوه ارائه خدمت برخی از دفاتر پیشخوان در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فلسفه وجودی دفاتر پیشخوان دولت، تسهیل خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم بوده که انجام هرگونه تخلف در این دفاتر باعث بدبینی و کاهش اعتماد مردم به خدمات دولت می‌شود.

بر اساس قانون دارندگان پروانه و دستگاه‌های خدمات‌دهنده مکلفند که تمام تعهدات مندرج در آیین‌نامه و پیوست‌های آن و همچنین متن قرارداد و دستورالعمل‌های اجرایی مرتبط را به‌طور دقیق به انجام برسانند، در غیر این‌صورت، موضوع؛ تخلف محسوب می‌شود.

تاسیس این دفاتر می‌تواند موجب اشتغال جوانان شود و همچنین ارائه خدمت به مردم و شهروندان را سرعت ببخشد.

با توجه به اینکه این دفاتر بخشی از خدماتی که قبلا توسط دولت ارائه می‌شده را به مردم ارائه می‌دهند، لزوما مجوز خود را از دولت می‌گیرند و کارکرد آن‌ها به‌نوعی به دولت مرتبط است و باید در انجام خدمت و وظیفه خود درست عمل کنند.

در کرمانشاه دفاتر پیشخوان متعددی وجود دارد که مشغول به فعالیت هستند و بسیاری از این دفاتر با ایجاد اشتغال برای چند نفر، به‌سرعت کار مراجعان را انجام می‌دهند، اما در این میان تعدادی از این دفاتر با انجام نامطلوب وظایف خود، منجر به نارضایتی برخی از شهروندان شده‌اند.

یک شهروند کرمانشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کردم و خانمی که متصدی انجام امور بخش پُست بود بدون در نظر گرفتن نوبت، چندین کاغذ و بسته را از فردی گرفت که بعد از من آمده بود و کارش را انجام داد.

جواد زنگنه ادامه داد: از لحن احوال‌پرسی متوجه شدم که با هم ارتباط دوستانه‌ای دارند. کار این مراجع کننده خارج از نوبت به‌طول انجامید که با لحنی آرام اعتراض کردم و در پاسخ جواب شنیدم که اگر نمی‌توانی منتظر بمانی، جای دیگری برو.

وی با بیان اینکه به همکارانش اعتراض کردم، افزود: برخورد همکارانش هم بهتر از این فرد نبود و با این وضعیت به دفتر دیگری مراجعه کردم.

یک شهروند دیگر کرمانشاهی که به یکی از این دفاتر مراجعه کرده بود، بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به پشتوانه مردم حرکت کرده و خدمت به مردم در این نظام الهی یک امر واجب است.

مهدی محمدی با بیان اینکه وظایف این دفاتر تعریف شده است، تصریح کرد: این دفاتر باید به‌نحو مطلوب کار خود را انجام دهند، در غیر این ‌صورت حتما مراجع قانونی باید رسیدگی کنند.

وی عنوان کرد: چند روز قبل به یکی از این دفاتر مراجعه کردم و با برخورد نامناسب یکی از کارکنان مواجه شدم و وقتی اعتراض کردم، پاسخ شنیدم که برو هر جا که دلت می‌خواهد شکایت بکن!

تعداد افرادی که از نحوه ارائه خدمت برخی از این دفاتر ناراضی بوده‌اند و با خبرنگار فارس به گفت‌و‌گو نشسته‌اند، بیش از این است.

به هر حال مسئولانی که متولی نظارت و بررسی نحوه فعالیت این دفاتر هستند، باید با دقت این‌کار را انجام دهند تا مبادا این تصور ایجاد شود که این دفاتر به حال خود رها شده‌اند. همچنین نحوه ارائه خدمت بسیاری از این دفاتر مطلوب است و آن تعداد دفتر یا کارکنانی که کار خود را درست انجام نمی‌دهند، نباید به اعتبار سایر دفاتر و افرادی که به‌درستی به وظیفه خود عمل می‌کنند لطمه وارد کنند.

انتهای پیام/2700/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول