اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه تأکید کرد

لزوم تسریع در راه‌اندازی پروژه‌ آبرسانی سد کوه‌برد در کهگیلویه

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه بر لزوم تسریع در راه‌اندازی پروژه‌ آبرسانی سد کوه‌برد در کهگیلویه تأکید کرد.

لزوم تسریع در راه‌اندازی پروژه‌ آبرسانی سد کوه‌برد در کهگیلویه

محمد رازی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به نقش جهادگران در عرصه دفاع مقدس اظهار داشت: تنها کسانیکه در جنگ تحمیلی دیوار حایلی نداشتند جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر بودند.

وی فرمان تشکیل جهاد سازندگی از طرف امام راحل در سال 58 را یادآور شد و گفت: در سال 80 بنا به پیشنهاد هیئت دولت وقت و تصویب مجلس شورای اسلامی دو نهاد جهاد سازندگی و کشاورزی ادغام و جهاد کشاورزی در عرصه تولید وارد عمل شد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه توجه بیشتر به بخش کشاورزی را لازم دانست و ادامه داد: در سال گذشته بیش از 118 میلیون تن محصولات دامی، باغی و زراعی در کشور تولید و صادراتی با ارزش 20 میلیارد تومان به اقتصاد تزریق شد.

وی با تبیین ظرفیت‌های بخش کشاورزی در شهرستان تصریح کرد: وجود بیش از 500 هزار رأس دام سبک، 10 هزار رأس دام سنگین و 55 هزار هکتار زمین زراعی در شهرستان نویدبخش شکوفایی اقتصاد و خروج شهرستان از بن‌بست اقتصادی است.

رازی‌پور با بیان این‌که تاکنون بیش از هشت هزار تن گندم از کشاورزان کهگیلویه خریداری شده است، گفت: وجود منابع آب زیرزمینی و زمین‌های حاصلخیز تحول عظیمی در بخش کشاورزی شهرستان به‌وجود آورده است.

این فعال بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: پروژه‌های خوبی در زمینه توسعه ظرفیت‌های کشاورزی در دست اقدام است که برخی از این پروژه‌ها در هفته دولت و تعدادی نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رازی‌پور پروژه آبرسانی حومه غربی را متذکر شد و گفت: با بهره‌‌برداری از این پروژه عظیم بیش از شش هزار هکتار از زمین‌های زراعی زیرکشت آبیاری تحت فشار می‌روند.

وی اعتبار اولیه این پروژه را بالغ بر 60 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: بیش از یک‌هزار و 400 لیتر آب در ثانیه به دشت‌های سوق سرازیر خواهد شد.

رازی‌پور اشتباه بزرگ کلنگ‌زنی پتروشیمی و کارخانه سیمان در بهترین زمین‌های کشاورزی کلاچو را جبران‌نشدنی دانست و خاطرنشان کرد: زمین‌هایی که توجیه خوب اقتصادی برای شهرستان بود به‌ دلیل سوء مدیریت و عدم تدبیر مدت‌ها است بلااستفاده مانده است.

وی ادامه داد: اگر این اراضی زیر کشت گندم می‌رفت علاوه بر تولید سالانه بیش از 30 هزار تن محصول، زمینه اشتغال قریب به سه هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از 10 هزار نفر غیر مستقیم را فراهم می‌کرد.

مدیر جهاد کهگیلویه بهره‌برداری سد سرپری و کوه‌برد را از دیگر پروژه‌های مؤثر در پیشرفت بخش کشاورزی شهرستان عنوان کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار و راه‌اندازی سد کوه‌برد 300 هکتار از اراضی پایین دست زیر کشت خواهد رفت.

رازی‌پور با بیان این‌که این پروژه‌ها تولید گندم شهرستان را به 100 هزار تن خواهد رساند، اظهار داشت: با توجه به مصرف 70 هزار تنی گندم در استان، بخشی از نیاز استان‌های همجوار نیز تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/82016/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول