اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرمانده ارتش آزاد سوریه دریافت سلاح از کشورهای حامی معارضان را تأیید کرد

فرمانده ارتش آزاد سوریه خبرهایی که پیشتر درباره تحویل سلاح‌های مدرن به این ارتش منتشر شده بود را تأیید کرد.

فرمانده ارتش آزاد سوریه دریافت سلاح از کشورهای حامی معارضان را تأیید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، سلیم ادریس، فرمانده ارتش آزاد سوریه دریافت سلاح‌های مدرن از کشورهای حامی مخالفان را تأیید کرد.

پیشتر یک سخنگوی ارتش آزاد سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته بود کشورهای حامی شورشی‌های سوریه به این ارتش سلاح‌های سنگین تحویل داده‌اند.

اکنون ژنرال سلیم ادریس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره دریافت این سلاح‌ها را تأیید کرده اما نگفته آنها را از چه کشور یا کشورهایی تحویل گرفته است.

پیشتر روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف»، فاش کرد که عربستان اولین محموله سلاح سنگین را به گروه های مسلح در حلب سوریه تحویل داده است.

کشورهای غربی به تازگی بحث درباره تسلیح کردن یا نکردن مخالفان مسلح سوری را آغاز کرده‌اند؛ این در حالی است که گزارش‌های متعددی از مدتها قبل نشان می‌داد مخالفان بشار اسد به معارضان سوری سلاح ارسال می‌کنند.

به عنوان مثال،گزارشی از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در فروردین‌ماه سال جاری نشان داد سازمان سیا ارسال 3500 تن سلاح به مخالفان سوریه را پشتیبانی کرده است.

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز روز پنج‌شنبه هفته گذشته گزارش داد دولت واشنگتن تصمیم گرفته است سلاح‌های کوچک و مهمات در اختیار شبه‌نظامیان سوریه قرار دهد.

جان مک‌کین، سناتور جنگ‌طلب امریکا و از حامیان کمک تسلیحاتی به شبه‌نظامیان سوریه، نیز همان روز گفت، واشنگتن باید علاوه بر ارسال سلاح برای شبه‌نظامیان، به فکر طرح‌هایی برای «تغییر معادله در میدان جنگ» باشد.

درگیری‌های نظامی در سوریه که از اواسط مارس 2011 آغاز شده است، تاکنون جان شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی را گرفته است.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان از اتباع خارجی هستند.

دمشق می‌گوید، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان حمایت می‌کنند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌گوید اگر شبه‌نظامیان قدرت را در سوریه به دست گیرند، می‌توانند برای چند دهه‌ها خاورمیانه را به منطقه‌ای بی‌ثبات تبدیل کنند.

وی همچنین گفت که شبه‌نظامیانی از 29 کشور جهان در مناطق مختلف سوریه علیه دولت این کشور می‌جنگند.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در تازه‌ترین گزارش که روز پنج‌شنبه منتشر شد اعلام کرد از زمان آغاز جنگ شبه‌نظامیان در سوریه علیه دولت این کشور تا کنون دست‌کم 93 هزار نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول