اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

معاون رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه در گفت‌وگو با فارس:

روسیه در نشست گروه هشت با دفاع از سوریه، پیروزی را از آن خود کرد

معاون رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه با اشاره به برگزاری نشست اخیر گروه هشت، گفت: روسیه با تاکید بر مواضع اصولی خود در قبال سوریه توانست پیروزی‌های قابل ملاحظه‌ای را در این نشست از آن خود کند.

روسیه در نشست گروه هشت با دفاع از سوریه، پیروزی را از آن خود کرد

«مصطفی مقداد» معاون رئیس اتحادیه روزنامه نگاران سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهارداشت: به نظر می رسد نشست اخیر گروه هشت مهمترین نشست برای اعضای آن باشد که در مورد مسائل سیاسی و اقتصادی و حتی زیست محیطی با یکدیگر رقابت دارند اما نکته قابل ملاحظه این است که در نشست اخیر این گروه، روسیه توانست پیروزی های بزرگی را برای خود محقق سازد.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها مواضع خود را در قبال سوریه تغییر نداده اند و چه بسا پیروزی ارتش سوریه در القصیر موجب شد که آمریکایی ها و غرب موضع شدیدتری را در قبال سوریه اتخاذ کنند که عبارت است از مسلح کردن مخالفان سوریه و درخواست افزایش حمایت تسلیحاتی از آنان تا به این ترتیب به اذعان خود توازن نظامی در سوریه را محقق سازند.

مقداد تاکید کرد: پیروزی در القصیر پیروزی قابل ملاحظه و بزرگی است که به نظر می رسد پیشروی ارتش به سمت ریف حلب واقع در شمال سوریه را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: این احتمال نیز وجود دارد که غرب موضع جدیدی را در قبال سوریه در پیش بگیرد اما نکته قابل ملاحظه این است که روسیه توانست در بیانیه پایانی این نشست، مواضعی که به نفع سوریه است بگنجاند.

معاون رئیس اتحادیه روزنامه نگاران سوریه افزود: اکنون درخواست اصلی در مورد سوریه تحقیق در مورد استفاده از سلاح شیمایی و محکوم کردن عوامل استفاده از آن است در حالی که روسیه اعلام کرده است که دولت سوریه از این سلاح‌ها استفاده نکرده و تاکید دارد که تروریست‌ها عامل استفاده از سلاح های مزبور در سوریه به ویژه حلب و ادلب هستند.

توطئه تروریست ها علیه سوریه

وی در ادامه گفت: روسیه همچنین می داند که یک کارخانه ساخت سلاح شیمایی در عراق وجود دارد که متعلق به گروه‌های تروریستی است به اضافه اینکه تعدادی از تروریست ها در ترکیه دستگیر شدند که گاز سارین در اختیار داشته و در صدد بودند از آن در سوریه استفاده کرده و سپس دولت آن را عامل استفاده از آن جلوه دهند.

مقداد اظهارداشت : همچنین در بیانیه پایانی نشست گروه هشت بر مبارزه با ترویست تاکید شده و این نکته ای است که روسیه و سوریه بر آن تاکید داشته و تروریست ها را عامل ایجاد ناامنی و ویرانی در سوریه دانسته اند.

نگرانی اروپا از فاش شدن حمایت آنان از تروریست ها در سوریه

وی تصریح کرد: این در حالی است که پس از اینکه مشخص شد تعدادی از اتباع اروپایی در کنار تروریست های جبهه النصره در سوریه مبارزه می کنند، کشورهای اروپایی نگران شده و در صدد فریب مردم خود بر آمده و تظاهر کردند که از ملت سوریه حمایت می کنند درحالی که واقعیت این است که آنان از تروریست ها و قاتلان سوری ها حمایت می کنند.

مقداد افزود: می توان گفت که نشست گروه هشت با پیروزی روسیه در آن به پایان رسید اما روشن است که اختلافات بین روسیه و آمریکایی ها همچنان به حال خود باقی است و مسکو نیز همچنان بر مواضع اصلی خود مبتنی بر احترام به معاهده های بین المللی و پایبندی به خودداری از دخالت در سوریه تاکید دارد.

وی در توضیح این مطلب افزود: همین موضع بود که موجب شد روسیه در نشست مزبور پیروزی را از آن خود کند در حالی که تلاش   های کشورهای غربی فقط به مسائل اقتصادی محدود شده و البته رنگ و بوی سیاست های خاص خود را داشته و در اصل با اصول و ارزش های که خود مدعی آن هستند فاصله دارد.

مقداد تاکید کرد: اروپا همواره از عدالت  و آزادی و مساوات سخن می گوید اما هر جا منافع آن ایجاب کند به ویژه در بخش نفت و گاز و سایر منابع انرژی، این اصول را نقض کرده و فقط حفظ منافع را در نظر می گیرد.

گروه هشت (G8) از هشت کشور صنعتی جهان تشکیل شده ‌است که 65٪ اقتصاد جهان را در دست دارند. سران کشورهای این گروه هر ساله یک بار  گردهم می آیند  و اعضای آن عبارتند از فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا، ژاپن، آمریکا، روسیه و کانادا .

نشست اخیر سران گروه هشت  اخیرا در ایرلند شمالی برگزار شد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول