اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

جشن نیمه شعبان هرچه باشکوه‌تر باید برگزار شود

امام جمعه همدان بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن نیمه شعبان تأکید کرد.

جشن نیمه شعبان هرچه باشکوه‌تر باید برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین میلاد با سعادت منجی عالم بشریت اظهار داشت: مردم باید کوچه‌ها، خیابان‌ها، میادین و به طور کلی همه شهر را برای جشن بزرگ نیمه شعبان آذین‌بندی کنند.

وی با بیان اینکه انتظار فرج از نیمه شعبان است، افزود: فرج یعنی تمام قفل‌ها شکسته شود و درهای بسته‌ گشوده شود تا جایی که همه مردم از رنج‌ها، ضلالت‌ها، فقر و بدبختی‌ها رها شوند.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه افضل‌ترین عبادت‌ها انتظار فرج است، ابراز داشت: در انتظار منجی دوگونه تفکر است، یکی این که برخی گمان می‌کنند برای ظهور منجی باید در جهان گناه بیشتر شود و به همین دلیل کاری برای مقابله با آن نمی‌کنند که تفکری اشتباه است.

وی با اشاره به این که نمی‌شود فساد را با فساد از بین برد، خاطرنشان کرد: در جهان 313 نفر همانند امام خمینی(ره) باید باشند که زمانی که امام زمان(ع) ظهور کرد نزد حضرت باشند و باید بدانیم که دولت و حکومت امام زمان، دولت صلح، عدل و خوبیهاست.

محمدی افزود: انتظار صحیح انتظار سازنده است که تمام بدی‌ها را در کره زمین از بین می‌برد چرا که در این انتظار هر فرد منتظر می‌گوید امام من از گناه بدش می‌آید، پس انجام نمی‌دهم و تلاش می‌کنم که دیگران هم انجام ندهند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که برای جلوگیری از انجام گناه و تسهیل در امر فرج، باید با مظاهر بی‌حجابی و فساد در جامعه مقابله کرد، افزود: از فتنه‌ها همه از این گناهان آغاز می‌شود لذا باید فکری به حال آنها کرد.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص سربازان گمنام امام زمان گفت: ما هرچه امنیت داریم به برکت این عزیزان است چرا که در آستانه انتخابات دشمنان خواب خطرناکی برای ایران دیده بودند و حتی با ورود 70 مزدور از مرزها در انتخابات به دنبال آشوب بودند که با همت این سربازان گمنام نتوانستند کاری از پیش ببرند.

محمدی در ادامه سخنان خود به دیگر مناسبت‌های هفته اشاره کرد و یادآور شد: اول تیر روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و روز اصناف است و سازمان تبلیغات اسلامی سازمانی پرخیر و برکت است و وظیفه اعزام روحانی و مبلغ به روستاها را دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیمه شعبان ولادت با سعادت منجی عالم در روز دوشنبه، روز جهانی مستضعفان، روز سربازان گمنام امام زمان، سالگرد رحلت آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی، روز مبارزه با مواد مخدر، روز قوه قضائیه و... از مناسبت‌هایی است که در پیش رو داریم.

انتهای پیام/89024/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول