اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دلایل استعفای «رامی حمدالله»/ پافشاری حمدالله بر استعفا

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که «محمود عباس» رئیس این تشکیلات استعفای «رامی حمدالله» نخست‌وزیر دولت انتصابی رام‌الله را بررسی می‌کند.

دلایل استعفای «رامی حمدالله»/ پافشاری حمدالله بر استعفا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، «نبیل ابوردینه» اعلام کرد که حمدالله دیروز استعفانامه خود را تقدیم عباس کرد و وی نیز به استعفای وی رسیدگی خواهد کرد.

برخی منابع فلسطینی نیز از اقدام عباس به اعزام هیئتی از معاونان خود به منزل حمدالله در نابلس به منظور گفت‌وگو با وی درباره علت استعفایش که پس از کمتر از سه هفته از تصدی منصب نخست‌وزیری صورت گرفته است، خبر دادند.

این منابع اظهار داشتند که حمدالله به دلیل اختلافات بر سر دامنه اختیارات و چارچوب فعالیتش بویژه با دو معاون خود که عباس آنها را تعیین کرده است؛ یکی «زیاد ابوعمرو» معاون امور سیاسی و دیگری «محمد مصطفی» معاون امور اقتصادی، استعفای خود را تقدیم ریاست تشکیلات خودگردان کرد.

از سوی دیگر جنبش حماس تاکید کرد که استعفای حمدالله نشان داد اقدامات فردی و غیرتوافقی، ضعیف و بی‌فایده است.

 

دولت 2 هفته‌ای

رامی حمدالله که در گذشته منصب رئیس دانشگاه النجاح در نابلس واقع در شمال کرانه باختری به مدت 15 سال را بر عهده داشت، 16 ژوئن(26 خرداد) پس از استعفای «سلام فیاض» که از سال 2007 به دنبال ایجاد شکاف داخلی در صحنه فلسطین، نخست‌وزیر دولت رام‌الله بود، از سوی عباس برای نخست‌وزیری تعیین شد و پس از ادای سوگند طی این مدت دو نشست با هیئت دولت برگزار کرد.

عباس طی سخنانی در نخستین جلسه این دولت گفته بود که دولت حمدالله به دلیل به بن‌بست رسیدن پرونده آشتی فلسطینیان تشکیل شد و قرار بود دولت وحدت ملی تشکیل شود اما به خاطر عدم موافقت حماس با برگزاری انتخابات این دولت تشکیل نشد.

جنبش‌های فتح و حماس ماه می گذشته یک مدت زمان سه ماهه را برای تشکیل دولت وحدت ملی و دعوت برای برگزاری انتخابات همزمان که از مفاد اصلی توافقنامه‌های آشتی ملی امضا شده بین دو جنبش در قاهره در سال 2011 و دوحه در سال 2012 است، تعیین کردند.

محافل مختلف فلسطینی پس از تشکیل دولت حمدالله، گفتند که دولت وی به دلیل بحران شدید مالی تشکیلات خودگردان و تداوم دودستگی فلسطینیان و نبودن افق روند سازش با رژیم صهیونیستی، توان ایجاد تغییر و تحولات در فلسطین را نخواهد داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول