اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز گزارش داد

طرح 4 سناتور آمریکایی برای منع ارسال سلاح به سوریه

چهار سناتور آمریکایی نگران آن هستند که تسلیحات آمریکایی به‌دست کسانی بیفتد که مدنظر دولت آمریکا نیستند و خواستار آن هستند که این موضوع پیش از اجرایی شدن در کنگره به بحث گذاشته شود.

طرح 4 سناتور آمریکایی برای منع ارسال سلاح به سوریه

به گزارش فارس به نقل از رویترز، چهار نفر از سناتورهای آمریکایی در حال تنظیم طرحی برای جلوگیری از ارسال سلاح برای شورشیان سوریه توسط دولت ایالات متحده هستند.

این طرح که روز پنج‌شنبه ارائه شده است، تصریح می‌کند که دولت آمریکا اطلاعات ناچیزی را در خصوص این دخالت خطرناک در بحران سوریه فراهم آورده است.

بر اساس این طرح وزارت دفاع و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از هزینه‌کرد هر بودجه‌ای برای حمایت از عملیات نظامی و مخفی در سوریه به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، منع می‌شوند.

چهار سناتوری که از این طرح حمایت می‌کنند عبارتند از: «تام اودال» از نیومکزیکو، «کریس مورفی» از کنکتیکت، «مایک لی» از یوتا و «رند پل» از کنتاکی که دو نفر اول دموکرات و دو نفر دوم جمهوری‌خواه هستند.

این چهار سناتور آمریکایی نگران آن هستند که تسلیحات آمریکایی به‌دست کسانی بیفتد که مدنظر دولت آمریکا نیستند و خواستار آن هستند که این موضوع پیش از اجرایی شدن در کنگره به بحث گذاشته شود.

سناتور رند پل در بیانیه‌ای در این خصوص تصریح کرد: «تصمیم یک‌جانبه رئیس‌جمهور در خصوص تجهیز شورشیان به شکلی باورنکردنی آزاردهنده است، چرا که ما در خصوص کسانی که قرار است به آنها سلاح بدهیم چیز زیادی نمی‌دانیم.»

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا یکی از اصلی‌ترین حامیان تسلیح شورشیان سوریه توسط واشنگتن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول