اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس:

استعفای حمدالله دلیل بی‌فایده بودن اقدامات فردی است/ عباس مفاد توافقنامه آشتی را اجرا کند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد استعفای رامی حمدالله نخست‌وزیر انتصابی تشکیلات خودگردان فلسطین، نشان‌دهنده بی‌نتیجه بودن اقدامات فردی محمود عباس است که باید به جای تشکیل دولت مفاد توافقنامه آشتی را اجرا کند.

استعفای حمدالله دلیل بی‌فایده بودن اقدامات فردی است/ عباس مفاد توافقنامه آشتی را اجرا کند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، «فوزی برهوم» سخنگوی رسمی حماس اعلام کرد: استعفای رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ثابت کرد که اقدامات فردی و غیر توافقی ضعیف و بی فایده است و مشکل داخلی فلسطین را حل نمی‌کند.

وی با صدور بیانیه‌ای افزود: راه حل درست و سلیم در تعدد دولت‌ها و نسخه برداری از تشکیلات سابق نیست بلکه در اجرای بندهای مختلف توافقنامه آشتی ملی است که شامل تشکیل دولت وفاق ملی است که منافع ملت فلسطین را لحاظ کند و به شکاف داخلی پایان بدهد و خواسته‌های ملت فلسطین را پاسخ بدهد.

منابع آگاه به خبرگزاری آکی ایتالیا گفتند محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان امشب با رامی حمدالله نخست وزیر مستعفی و دو معاون وی با نام‌های زیاد ابوعمرو و محمد مصطفی تشکیل جلسه می‌دهد تا درباره این قضیه گفت‌وگو کنند.

منابع نزدیک به حمدالله می‌گویند استعفای غیرمنتظره نخست وزیر تشکیلات خودگردان به دلیل دخالت دو معاون وی در اختیارات نخست وزیری بوده است.

رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز، دوازده روز پس از آغاز به کار استعفا کرد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رامی حمدالله را در روز ششم ماه ژوئن به جای سلام فیاض نخست وزیر پیشین منصوب کرد.

محمود عباس برای حمدالله دو معاون یکی سیاسی و دیگری اقتصادی تعیین کرد، زیرا حمدالله پیش از این یک فرد دانشگاهی بود و تجربه‌های سیاسی اقتصادی نداشت.

دفتر رامی حمدالله امروز پنجشنبه اعلام کرد: نخست وزیر روز پنجشنبه استعفای خود را به دلیل کشمکش بر سر قدرت به دفتر محمود عباس تقدیم کرده است.

هنوز مشخص نیست محمود عباس استعفای وی را خواهد پذیرفت یا خیر، دفتر وی تاکنون درباره این موضوع هیچ اظهار نظری نکرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول