اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیکزاد در جمع خبرنگاران تاکید کرد

ضرورت اجرای طرح مالیات بر خانه‌‌های خالی و معاملات مکرر

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح مالیات بر خانه‌ها و زمین‌های خالی و معاملات مکرر گفت: قطعا اجرای این طرح سبب کاهش قیمت مسکن در سطح کشور می‌شود.

ضرورت اجرای طرح مالیات بر خانه‌‌های خالی و معاملات مکرر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی نیکزاد عصر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه حضور در شهر جدید گلبهار و بازدید از چند واحد مسکن مهر با اشاره به میزان ساخت و ساز مسکن مهر در کشور اظهار داشت: در مجموع در طول دولت نهم و دهم ساخت میلیون و 300 هزار واحد مسکونی آغاز شد که از این تعداد دو میلیون و 120 هزار واحد مربوط به مسکن روستایی است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همچنین یک میلیون و 50 هزار واحد مسکن مهر در کشور باقی مانده که انشاالله این تعداد نیز به اضافه 600 هزار واحد مسکن مهر روستایی تا پایان سال جاری تحویل می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که تا پایان دولت دهم چه میزان از این یک میلیون و 650 هزار واحد مسکونی تحویل می‌شود، گفت:‌ تا دو ماه آینده نیز 200 تا 250 هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم عزیز ایران اسلامی می‌شود.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کلید ارزانی مسکن در کشور در دست چه کسی است و وزارت راه و شهرسازی چه راهکاری را می‌دهد، اذعان داشت: بنده از آدم‌هایی که فرافکنی کنند نیستم، نباید فراموش کنیم که طبق آمار سرشماری سال 90 در جمهوری اسلامی ایران 21.2 میلیون خانوار زندگی می‌کنند درحالی که تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور 21.6 است.

وی افزود: بنابراین برای نخستین بار در دولت احمدی‌نژاد شاهد این موضوع بودیم که تعداد واحدهای موجود در سطح کشور از تعداد خانوار بیشتر است؛ البته این بدان معنا که تمام خانوارها خانه‌دار هستند، نیست چرا که شاید 10 نفر خانه نداشته باشند در عوض یک نفر 10 خانه داشته باشد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر در شهر تهران 400 هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد.

وی در ادامه تنها راه ارزانی و کاهش قیمت را اجرای مالیات بر خانه‌های خالی و معاملات مکرر عنوان کرد و متذکر شد: قطعا با اجرای مالیات بر خانه‌ها و زمین‌های خالی و نیز معاملات مکرر شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود چرا که دیگر کسی به مسکن به عنوان کالای مصرفی و سرمایه نگاه نمی‌کند. 

نیکزاد تاکید کرد:‌ قطعا تا زمانی که این طرح اجرا نشود این مشکلات را خواهیم داشت؛ البته ما پیش از انتخابات با کمیسیون اقتصادی مجلس مذاکراتی را پیرامون این طرح داشتیم که با انتخابات مواجه شدیم و دیگر مذاکره‌ای صورت نگرفته و این طرح در مجلس بلاتکلیف مانده است.

انتهای پیام/70003/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول