اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیکر استاد برجسته زبان‌های باستانی دانشگاه تبریز تشییع شد

پیکر استاد برجسته زبان‌های باستانی دانشگاه تبریز و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی تشییع شد.

پیکر استاد برجسته زبان‌های باستانی دانشگاه تبریز تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مراسم تشییع بهمن سرکاراتی استاد برجسته زبان‌های باستانی دانشگاه تبریز و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیرکل ارشاد و رئیس دانشگاه تبریز، اساتید دانشگاه و جمعی از دانشجویان برگزار شد.

استاندار آذربایجان شرقی با صدور پیامی، درگذشت استاد برجسته دانشگاه تبریز و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی را به خانواده آن مرحوم و عموم مردم فرهنگ‌دوست استان تسلیت گفت.

متن پیام احمد علیرضابیگی به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

خانواده محترم مرحوم جناب دکتر بهمن سرکاراتی

خبر درگذشت استاد فرهیخته دانشگاه و عضو برجسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی جناب دکتر بهمن سرکاراتی دریافت و موجب اندوه و تاثر فراوان شد.

ایشان عمر گرانسنگ خویش را در راه تعلیم و تربیت، پژوهش و تحقیق و اعتلای علم و دانش سپری نمودند و درخشندگی خاصی را در حوزه ی علم و ادب و فرهنگ، متجلی ساختند.

اینجانب، مصیبت وارده را به مردم فرهنگ‌دوست و قاطبه علمی و دانشگاهی استان و خانواده معزز و علم‌پرور ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و علو مرتبت مسالت می‌کنم.

بهمن سرکاراتی از چهره‌های بنام زبان و ادبیات فارسی بود که در سال 1316 در شهر تبریز چشم به جهان گشوده و از سال 1346 در دانشگاه تبریز مشغول به کار شد.

وی دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به ترتیب در ادبیات فارسی در سال 1339 از دانشگاه تبریز، در سال 1345 از دانشگاه لندن اخذ و در سال 1352 موفق به دریافت مدرک دکترا در رشته زبان شناسی و زبان های باستانی از دانشگاه تهران شد.

این استاد دانشگاه تبریز دارای تالیفات و مقالات متعددی در حوزه زبان و ادب فارسی بوده که در نوع خود بی نظیر هستند.

براساس این گزارش، دکتر سرکاراتی در سال 1352 یک سال در انگلستان و یک سال دیگر هم در ژاپن به عنوان استاد مدعو فعالیت داشت.

از دیگر مسئولیت‌های این استاد دانشگاه تبریز می‌توان به عضویت در کمیته پژوهشی دانشکده ادبیات فارسی و علوم انسانی این دانشگاه، رییس انتشارات و روابط عمومی دانشگاه تبریز، عضو کمیته مرکزی کنگره سالانه تحقیقات ایران، رئیس مرکز آموزش زبان دانشگاه تبریز، مدیر گروه فرهنگی و زبان‌های باستانی دانشگاه تبریز، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مدیر زبان گروه های ایرانی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عضو هیئت امنا و معاون پژوهشی بنیاد ایران شناسی، عضو شورای علمی کتابخانه فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مشاور کتابخانه‌های ایران اشاره کرد.

انتشار نه کتاب و طرح پژوهشی، 32 مقاله علمی و پژوهشی و 14 مورد ارایه مقالات و سخنرانی‌‌ها در کشورهای مختلف از جمله افتخارات علمی دکتر سرکاراتی است.

وی به علت ایست قلبی در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/60001/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول