اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

تبریز به 2 هزار اتوبوس نیاز دارد

شهردار تبریز گفت: در سایه حمایت‌ها و اقدامات موثر شهرداری، تعداد اتوبوس‌های موجود و فعال شهر تبریز از 380 دستگاه به یک هزار و 100 دستگاه افزایش یافته و این درحالی است که شهر تبریز نیازمند حداقل 2 هزار دستگاه اتوبوس است.

تبریز به 2 هزار اتوبوس نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین که در آیین بهره‌برداری از اتوبوس‌های جدید خریداری شده شرکت واحد با اعلام این که متأسفانه در حوزه حمل و نقل درون شهری و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در این بخش شهرداری یکه و تنها است، افزود: بدون حمایت مسئولان دولتی و استانی و نیز تخصیص اعتبارات مورد نیاز، امکان ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی وجود ندارد و طی این سال‌ها شهرداری و شورای اسلامی شهر بخش عمده‌ای از بار مشکلات این حوزه را به دوش کشیده‌اند.

شهردار تبریز با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت طی دو سال گذشته خاطرنشان کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از دو سال قبل، اقبال عمومی مردم برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافته و این سطح از استقبال عمومی ایجاب می‌کند که دولت فعلی و نیز دولت آتی بیش از گذشته نسبت به اعمال حمایت‌های عملی از این بخش توجه کند.

نوین افزود: طی سال‌های گذشته و در سایه حمایت‌ها و اقدامات موثر شهرداری، تعداد اتوبوس‌های موجود و فعال شهر تبریز از 380 دستگاه به یک هزار و 100 دستگاه افزایش یافته و این درحالی است که شهر تبریز نیازمند حداقل 2 هزار دستگاه اتوبوس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مدیریت استان، نمایندگان مردم تبریز در مجلس و دیگر مسئولان خواست پیگیری‌ه‌ای لازم و موثر را در خصوص جذب و جلب حمایت‌های اعتباری و عملی از حمل و نقل درون شهری تبریز به عمل آورند.

نوین همچنین گفت: اخیرا و از یک ماه قبل  اعتباری بالغ بر 31 میلیارد ریال از سوی دولت  و از محل سهم بودجه‌ای سال 91 به نام شهرداری تبریز و به منظور تخصیص به شرکت واحد اتوبوسرانی به حساب استانداری واریز شده و ما همچنان منتظر پرداخت این مبلغ از سوی مسئولان استانی هستیم.

شهردار تبریز در عین حال با اعلام این که توسعه و تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری اولویت اول مدیریت شهر تبریز به شمار می‌رود، تصریح کرد: سالانه بالغ بر 60 درصد از بودجه شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل و نیز اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با این حوزه هزینه می‌شود که سطح اعتبارات نشانگر اهمیت بخش حمل و نقل برای شهرداری است.

وی  با اشاره به بالا بودن هزینه های جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل درون شهری و نیز دیگر هزینه‌های موجود در این بخش، بار دیگر خواستار اعمال حمایت‌های عملی دولت از شهرداری ها در این بخش شد.

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول