اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان چشم پزشکی خاتم‌الانبیاء:

غفلت از درمان تنبلی چشم در دوران کودکی عواقب جدی را به دنبال دارد

رئیس بیمارستان چشم پزشکی خاتم‌الانبیاء مشهد با بیان اینکه تنبلی چشم شایع‌ترین اختلال بینایی در کودکان است، گفت: غفلت از درمان در دوران کودکی عواقب جدی را به دنبال دارد.

غفلت از درمان تنبلی چشم در دوران کودکی عواقب جدی را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، میرنقی موسوی ظهر امروز در حاشیه ششمین سمینار سالیانه بیمارستان چشم پزشکی خاتم‌الانبیاء مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برگزاری این سمینار آشنایی بیشتر دوستان و همکاران در درمان‌های جراحی و غیرجراحی و انحراف‌های چشمی است.

وی ادامه داد: بیماری‌های چشمی در کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان دیده می‌شود که با مراجعه به موقع به پزشک قابل درمان است.

موسوی در ارتباط با انحرافات چشمی کودکان و نوزادان افزود: نوزادان از دو تا سه ماهگی ممکن است دچار انحراف چشمی شوند اما شدت یافتن این حالات حتی در سنین کم نیاز به ویزیت چشم پزشک دارد.

رئیس بیمارستان چشم پزشکی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: عوامل متعددی در ایجاد انحراف چشمی همانند اختلال عضلات چشم، اختلال بینایی، اختلالات قشر مغز و وراثت نقش دارد که در این زمینه بیماری و تب هم می‌تواند سبب آشکار شدن انحراف چشم شود.

وی خاطرنشان کرد: انحرافات چشمی همانند بیماری لوچی اغلب در شرایط دوران کودکی است و در بزرگسالان به دلیل غفلت و بی‌توجهی است که اکثرا ریشه در دوران کودکی دارد.

موسوی در ارتباط با انحرافات چشمی گفت: انحراف چشم در دوران میانسالی می‌تواند از عوارض ثانویه بیماری‌های سایر اجزای چشم باشد که با نابینایی کامل یا نسبی همراه است و به دنبال سوانح و ضربات مستقیم به عضلات و اعصاب و کاسه چشم باشد.

رئیس بیمارستان چشم پزشکی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: تنبلی چشم نیز یکی دیگر از شایعات بیماری‌های چشمی در بین کودکان است و تقریبا از هر صد نفر، دو تا سه کودک به این بیماری مبتلا می‌شوند که با مراجعه به موقع پزشک قابل درمان است.

وی افزود: در صورت درمان‌نشدن تنبلی چشم تا دوران بزرگسالی باقی می‌ماند و شایع‌ترین علت اختلال بینایی چشمی در کودکان و میانسالان است.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از بیماری‌های شایع دیابت است که روز به روز شاهد افزایش این بیماری در سطح کشور هستیم.

رئیس بیمارستان چشم پزشکی خاتم‌الانبیاء گفت: دیابت بیماری است که سبب اختلال جریان خون در سراسر بدن می‌شود؛ در این بیماری عروق شبکیه ممکن نشست کرده و سبب ورم شبکیه شود.

موسوی اظهار داشت: دید شخص مبتلا به دیابت زمانی تغییر می‌کند که این ورم در ناحیه مربوط به دید مرکزی اتفاق بیفتد.

وی در ارتباط با علائم آب مروارید افزود: شایع‌ترین علامت کاهش بینایی آب مروارید است که بدون درد و التهاب چشم است.

موسوی گفت: در اطفال ممکن است تغییرات رفتاری، ناتوانایی در مشاهده تخته سیاه و ناتوانی در مطالعه دیده شود و ممکن است برای داشتن دید کامل پس از عمل استفاده از عینک لازم باشد.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء ادامه داد: در آب مرواریدهای مادرزادی در اطفال جراحی فوری برای جلوگیری از تنبلی چشم ضروری است.

وی تصریح کرد: از هموطنان درخواست می‌کنیم با درمان هرچه سریع‌تر بیماری‌های چشمی از بروز اختلالات و بیماری‌های چشمی جلوگیری کند.

انتهای پیام/70004/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول