اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استعفای معاون اردوغان با پا در میانی رئیس‌جمهور ترکیه منتفی شد

رئیس‌جمهور ترکیه از استعفای معاون اردوغان که هفته گذشته با نخست‌وزیر بر سر تظاهرات‌ها در ترکیه درگیری لفظی پیدا کرده بود، جلوگیری کرد.

استعفای معاون اردوغان با پا در میانی رئیس‌جمهور ترکیه منتفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «طرف ترکیه» ادعا کرده عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه از استعفای بولنت آرینچ، معاون نخست وزیر این کشور جلوگیری کرده است.

پیشتر در خبرها آمده بود بولنت آرینچ، هفته گذشته پس از بحث جدی با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر، بر سر تظاهرات‌های پارک گزی تصمیم به استعفا گرفته است.

این بحث پس از آن شروع شده بود که اردوغان در جلسه دیدار اعضای کابینه، اظهارات آقای آرینچ درباره تظاهرات‌های پارک گزی را نادرست دانسته بود. طبق ادعاها، آرینچ پس از این درگیری لفظی جلسه کابینه را ترک کرد و گفت هم از سمتش به عنوان معاون نخست‌وزیر و هم از عضویت در حزب عدالت و توسعه کناره‌گیری خواهد کرد.

سایر وزرای کابینه از آرینچ خواستند از تصمیمش صرفنظر کند اما عزم وی برای استعفا باعث شده عبدالله گل برای جلوگیری از استعفای وی اقدام کند.

آرینچ، بر خلاف «اردوغان» موضع سهل گیرانه‌تری در قبال تظاهرات‌های پارک گزی اتخاذ کرد و برای استفاده نامتناسب و نابهنگام پلیس از زور عذرخواهی کرد.

اعتراض‌های ضد دولتی در ترکیه از روز ۱۰ خرداد پس از آن آغاز شد که پلیس استانبول به معترضانی که در اعتراض به تخریب پارک گزی در میدان تقسیم استانبول تحصن کرده بودند، حمله‌ور شد.

این اعتراضات سپس به دیگر شهرهای ترکیه گسترش یافت، به طوری که در روزهای گذشته ده‌ها هزار نفر در ۷۸ شهر سراسر این کشور تظاهرات کرده‌اند.

بنیاد حقوق بشر ترکیه گزارش داده در این درگیری‌ها تاکنون ۵ نفر از جمله یک پلیس کشته شده و حدود ۵ هزار نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول