اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در گیلان

عمل آرتروسکوپی مفصل هیپ در بیمارستان رشت انجام شد

برای نخستین بار در گیلان عمل آرتروسکوپی مفصل هیپ در مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی پلاستیک ولایت رشت انجام شد.

عمل آرتروسکوپی مفصل هیپ در بیمارستان رشت انجام شد

فوق تخصص آرتروسکوپی مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی پلاستیک ولایت رشت ظهر امروز در حاشیه عمل جراحی آرتروسکوپی مفصل هیپ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: عمل آرتروسکوپی مفصل هیپ برای نخستین بار امروز در مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی پلاستیک ولایت رشت انجام شده است.

محسن مردانی افزود: عمل آرتروسکوپی مفصل زانو و شانه سال‌ها در حال انجام است البته عمل آرتروسکوپی شانه سه سال پیش برای نخستین بار در استان انجام گرفت.

به گفته وی، در جراحی مذکور بیمار ورزشکاری است که ضایعه دردناکی در مفصل لگن دارد و این ضایعه از طریق جراحی آرتروسکوپی برداشته می‌شود.

فوق تخصص آرتروسکوپی مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی پلاستیک ولایت رشت تصریح کرد: عمل جراحی آرتروسکوپی مفصل هیپ به غیر از شهر تهران تاکنون در جای دیگری انجام نگرفته است و گیلان برای نخستین بار این جراحی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این عمل کار جدیدی است که در دنیا انجام می‌گیرد، اذعان کرد: مرکز سوانح سوختگی و جراحی پلاستیک ولایت یک مرکز دولتی است و بیماران با هزینه‌ای کمتر از بیمارستان‌های خصوصی می‌توانند در این مرکز مداوا شوند.

مردانی در توضیح عمل آرتروسکوپی، متذکر شد: عمل‌های جراحی سال‌ها به صورت جراحی باز صورت می‌گرفت یعنی با تیغ جراحی زخم باز شده و عمل جراحی انجام می‌شد اما با پیشرفت تکنولوژی روش‌های کم تهاجمی‌تر جای خود را در رشته‌های جراحی باز کرده‌اند که یکی از این روش‌ها، جراحی آرتروسکوپی است.

وی، «آرترو» را به معنای مفصل و «سکوپی» نیز به معنای دیدن عنوان کرد و افزود: از طریق سوراخی چند میلی‌متری لنز را داخل مفصل می‌کنیم و لنز توسط دوربین به LCD متصل است و به جای باز کردن زخم از طریق لنز داخل مفصل را نگاه کرده و اعمال لازم جراحی را انجام می‌دهیم.

فوق تخصص آرتروسکوپی مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی پلاستیک ولایت رشت درباره مزایای جراحی آرتروسکوپی خاطرنشان کرد: در این روش جراحی برش جراحی در روی بدن بیمار وجود ندارد و آسیبی به نسوج نرم بدن وارد نمی‌شود و درد پس از عمل برای بیمار بسیار کم است و بیمار پس از عمل بدون نیاز به عصا می‌تواند راه برود.

وی یادآور شد: بیمارانی که با این روش جراحی می‌شوند نیاز به بستری حتی یک شب هم ندارند و سریعاً می‌توانند به منزل بازگردند و یا در محل کار خود حاضر شوند.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول