اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

آزادسازی 13 هزار هکتار حریم تالاب انزلی و سفیدرود

استاندار گیلان از آزادسازی 13 هزار هکتار حریم تالاب انزلی و رودخانه سفیدرود به منظور ایجاد استخر پرورش ماهی و کشت صنوبر خبر داد.

آزادسازی 13 هزار هکتار حریم تالاب انزلی و سفیدرود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت کیهان هاشم‌نیا پیش از ظهر امروز در جلسه تصمیم‌گیری حریم تالاب انزلی و رودخانه سفیدرود اظهار کرد: صدور مجوز اجاره اراضی اطراف تالاب انزلی و سفیدرود با مصوبه هیئت وزیران به استاندار گیلان ابلاغ شده است.

وی بر شناسایی حریم تالاب انزلی و سفیدرود به منظور واگذاری امور به مردم تاکید کرد و افزود: 10 هزار هکتار حریم تالاب انزلی قابل احیا برای پرورش ماهی است.

هاشم‌نیا متخصصان بیکار، افراد محلی و تعاونی‌ها را در اولویت واگذاری اراضی مذکور دانست و تصریح کرد: طبق مصوبه دولت باید ضوابط زیست‌محیطی در حریم تالاب انزلی و سفیدرود رعایت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه عرصه سفیدرود و تالاب انزلی در کارگروه توسعه کشاورزی استان پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: 3 هزار هکتار در حاشیه رودخانه سفیدرود و 10 هزار هکتار در حریم تالاب انزلی برای احیا وجود دارد.

*عرصه رفتار سفیدرود متفاوت است

مدیرکل محیط زیست گیلان نیز در جلسه مذکور عرصه رفتار سفیدرود با دیگر رودخانه‌ها را بسیار متفاوت خواند و گفت: سفیدرود در سال‌های گذشته به طرف شرق حرکت کرده است.

امیر عبدوس؛ صنوبرکاری در حاشیه سفیدرود را بهترین روش تثبیت این رودخانه عنوان کرد و افزود: ساماندهی حریم سفیدرود از تصرف آن توسط اشخاص حقیقی و حقوقی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره گسترده شدن بستر سفیدرود به دلیل برداشت بی‌رویه شن‌وماسه، تصریح کرد: مدل ویژه‌ای باید برای سفیدرود اجرا شود.

عبدوس خواستار فعالیت‌های سازگار با محیط زیست در حاشیه سفیدرود شد و اضافه کرد: تمام کاربری‌های کشاورزی و خدماتی رده‌بندی شده و فعالیت‌های گروه کشاورزی مانند پرورش ماهی سازگار با محیط زیست است.

*بستر سفیدرود طغیان‌گر است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در جلسه تصمیم‌گیری حریم تالاب انزلی و سفیدرود اظهار کرد: بستر حریم رودخانه سفیدرود طغیان‌گر است و باید حریم این رودخانه مشخص شود.

رحمت‌الله رحمانی متولی حریم و بستر سفیدرود را شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد و یادآور شد: شرکت مذکور درباره واگذاری حریم سفیدرود به دیگران تصمیم‌گیری می‌کند.

انتهای پیام/84001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول