اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت 59 سردخانه به ظرفیت 150 هزار تن در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از فعالیت 59 سردخانه به ظرفیت 149 هزار و 380 تن در این استان خبر داد.

فعالیت 59 سردخانه به ظرفیت 150 هزار تن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی مسعود محمدیان در حاشیه بازدید از یکی از واحدهای سردخانه‌ای 10 هزار تنی در حال احداث در حاشیه تبریز، با اشاره به اینکه سردخانه‌ها در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی نقش 100 درصدی دارند، افزود: از تمام سرمایه‌گذاران و کسانی که تخصص لازم در صنعت سردخانه را دارند دعوت می‌کنیم به مدیریت صنایع سازمان مراجعه و مجوز ساخت دریافت کنند و در این زمینه هیچگونه مانعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با توسعه سردخانه‌ها در استان ضمن نگهداری مناسب محصولات کشاورزی تولیدی در استان با هزینه‌های کمتر در منطقه، زمینه ارائه خدمات به سایر استان‌های همجوار هم فراهم شود، افزود: سردخانه به عنوان حلقه واسط تولید و بازار می‌تواند درحفظ کیفیت محصول نقش اساسی ایفا کند پس باید بدانیم بدون وجود سردخانه امکان تولید پایدار ممکن نیست.

محمدیان با بیان اینکه سردخانه‌ها نقش مهمی در حفظ محصولات کشاورزی و توزیع آن دارند، افزود: سردخانه‌ها دارای قابلیت حفظ و نگهداری از محصولات زراعی و باغی، مواد غذایی، پروتئینی، صیفی، گل وگیاه ونیز فعالیت‌های اقتصادی هستند و این امر حاکی از اهمیت احداث سردخانه‌ها در ایجاد صرفه اقتصادی بیشتر برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و باغی است.

وی با بیان اینکه سردخانه های نگهداری میوه به عنوان یکی از مراکز ذخیره‌سازی، نقش مهمی در تنظیم بازار مصرف داخل و رونق صادرات دارد زیرا با ذخیره‌سازی میوه‌ها در شرایط مناسب امکان ایجاد تعادل عرضه و تقاضا در هر زمانی از سال فراهم می شود، تاکید کرد: بکارگیری تجهیزات مدرن در سردخانه‌ها، کاهش قیمت نگهداری میوه، جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه‌های جاری سردخانه‌ها را به دنبال داشته و در تداوم توسعه بخش کشاورزی تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در حال حاضر 59 واحد سردخانه‌ای با ظرفیت 149 هزار و 380 تن در سطح استان به فعالیت مشغولند، گفت: با بهره‌برداری و تکمیل سردخانه‌های در دست احداث 50 هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های استان افزوده شده و می‌تواند نقش مهمی در ارتقا کیفی محصول در دسترس مصرف کنندگان ایفا کند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های تبریز (16واحد)، مراغه (8 واحد)، آذرشهر (5 واحد) و بستان آباد (5 واحد) به ترتیب بیشترین تعداد واحدهای سردخانه‌ای استان را دارا هستند افزود: در شهرستان‌هایی همچون جلفا، هریس، چاراویماق، کلیبر، خدافرین و ورزقان نیز که از نعمت داشتن سردخانه بی بهره هستند تلاش داریم با مشارکت سرمایه‌گذاران نسبت به احداث سردخانه‌های لازم اقدامات اساسی را بعمل آوریم.

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول