اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال سرقت از منازل صورت گرفت

سارقان لرستانی در شیراز زمین‌گیر شدند

فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و انهدام دو باند سارقان منزل که از لرستان به فارس آمده و در این استان سرقت می‌کردند، خبر داد.

سارقان لرستانی در شیراز زمین‌گیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس سردار سیروس سجادیان با اعلام این خبر اظهار داشت: سارقان دو باند مجزا از یکدیگر بودند که یکی از آنها در شیراز و دیگری در سطح شهرستان فسا اقدام به سرقت از منازل می‌کردند.

وی اضافه کرد: در مجموع 37 سرقت منزل از اعضای این دو باند کشف و  در این زمینه 11 سارق دستگیر و مقادیری اموال مسروقه نیز از آنان کشف شده است.

فرمانده انتظامی فارس در تشریح فعالیت یکی از باندها که در سطح شهر شیراز فعالیت می‌کردند گفت: در پی سرقت از منزل یکی از شهروندان در شهرک بهشتی شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی فارس قرار گرفت.

سجادیان ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مأموران متوجه شدند سارقان اهل استان لرستان هستند و برای انجام سرقت به شیراز آمده و در یکی از محله‌های جنوبی این شهر ساکن شده‌اند.

وی بیان کرد: پس از شناسایی یکی از سارقان، مأموران موفق شدند وی را دستگیر و در تحقیقات نخستین پنج سرقت منزل در سطح شهرستان شیراز را از وی کشف کردند.

عضو شورای تامین استان فارس افزود: در ادامه تحقیقات شش نفر از همدستان این سارق که همگی از همشهریان وی بودند شناسایی و در یک عملیات منسجم هر چهار نفر در شیراز دستگیر شدند.

سجادیان در ادامه گفت: پس از دستگیری اعضای این باند مقادیری اموال مسروقه از آنان کشف و در تحقیقات به‌عمل آمده نیز 22 سرقت منزل از این سارقان کشف، 18 نفر از مالباختگان شناسایی، صحنه‌های سرقت بازسازی و در این زمینه دو مال‌خر طلافروش در شهرستان‌های شیراز و درود لرستان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی فارس در ادامه به تشریح فعالیت باند دیگری که در شهرستان فسا سرقت می‌کردند پرداخت و ادامه داد: مأموران کلانتری 12 شهرستان فسا هنگام گشت‌زنی به یک خودرو  سواری پژو 405 که دارای چهار سرنشین بود مظنون شدند.

وی ادامه داد: هنگامی که مأموران قصد متوقف کردن خودرو را داشتند، راننده بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار کرد که پس از مسافتی تعقیب و گریز، متوقف و چهار سرنشین آن دستگیر شدند.

سجادیان بیان کرد: در بازرسی از این افراد که همگی اهل استان لرستان بودند مقادیری طلای مسروقه کشف و در تحقیقات به‌عمل آمده مشخص شد افراد دستگیر شده اعضای یک باند سرقت هستند که از استان لرستان برای انجام سرقت به استان فارس آمده و محلی را در شیراز برای اسکان خود اجاره کرده و به منظور سرقت از منازل خالی از سکنه در شهرستان فسا به این شهر آمده‌اند.

فرمانده انتظامی فارس افزود: اعضای این باند از پنج روز پیش، شب‌ها از شیراز به فسا می‌آمدند و پس از شناسایی منازل خالی،‌ با شکستن قفل درب، ‌اقدام به سرقت اموال کم‌حجم، مانند پول و طلا می‌کردند.

وی گفت: تاکنون 10 سرقت منزل در پنج روز گذشته در شهرستان فسا از سارقان کشف شده و تحقیقات برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر از آنان ادامه دارد.

سجادیان در پایان تصریح کرد: استان فارس جایی برای مخلان ‌نظم، ‌امنیت و آرامش شهروندان نیست و خادمان مردم در انتظامی فارس با این‌گونه افراد به‌شدت برخورد می‌کنند و پس از دستگیری برای اعمال قانون، تحویل مقامات قضایی می‌دهند.

انتهای پیام/ 2448/ج/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول