اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیکزاد در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های راه و شهرسازی خراسان رضوی:

وزارت راه آماده همکاری با بخش خصوصی است / پیش‌بینی تردد بیش از 50 میلیون مسافر به مشهد

وزیر راه و شهرسازی از پیش‌بینی تردد بیش از 50 میلیون مسافر در آینده‌ای نزدیک به مشهد مقدس با اجرایی شدن دو پروژه قطار سریع و سیر مشهد ـ تهران و برقی کردن قطار مشهد ـ تهران خبر داد و گفت: درب وزارتخانه راه و شهرسازی بر بخش خصوصی باز است.

وزارت راه آماده همکاری با بخش خصوصی است / پیش‌بینی تردد بیش از 50 میلیون مسافر به مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی نیکزاد دقایقی پیش در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های راه و شهرسازی خراسان‌رضوی که در محل ترمینال داخلی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به ضرورت توسعه ارتباطات و راه‌های ارتباطی اظهار کرد: بدون ارتباطات پیشرفت، امنیت، رفاه، توسعه و افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد ناخالص ملی ممکن نیست.

وی با اشاره به جایگاه این استان در حوزه‌های ارتباطی افزود: در آینده‌ای نزدیک ان‌شاء‌الله شاهد تردد بیش از 50 میلیون مسافر به مشهد مقدس خواهیم بود که این مهم با اجرایی شدن دو پروژه قطار سریع‌السیر و برقی کردن قطار مشهد مقدس تحقق می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری خود مطمئن باشند چرا که سود سرمایه‌گذاری از این پروژه‌ها قطعا بالاتر از سود سپرده‌های بانک مرکزی و بانک‌های دولتی است که این یکی از راهکارهای ما در راستای حمایت از بخش خصوصی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه درب وزارتخانه راه و شهرسازی بر بخش خصوصی حوزه‌های مختلف ریلی ـ جاده‌ای بنادر و هوایی باز است، اذعان داشت: یکی از اقدامات بسیار ارزشمند و حائز اهمیت در این استان برقی کردن راه‌آهن تهران ـ مشهد محسوب می‌شود به گونه‌ای که با برقی کردن این خط ریلی سرعت به نزدیک 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

همچنین از دیگر اقدامات مهم قطار سریع‌السیر تهران ـ مشهد خواهد بود و امید داریم این اتفاق مهم نیز به وقوع بپیوندد.

وی با اشاره به پروژه برقی کردن قطار مشهد ـ تهران ادامه داد: برخی مشکلات فنی داشتیم که با استفاده از مشاوران خارجی کار دنبال شد و دیگر مشکلی نیست. قطعاً رساندن مردم عزیز ظرف مدت سه تا چهار ساعت به مشهد مقدس تحول عظیمی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سفر خواهد داشت.

نیکزاد در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود از مذاکراتی با آستان قدس رضوی برای پروژه راه‌آهن گرگان ـ گنبد به مشهد مقدس خبر داد و گفت: قرار شده است که آستان قدس رضوی به این پروژه ورود پیدا کند و ان‌شاء‌الله شاهد وصل شدن راه‌آهن شمال به مشهد مقدس باشیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی از اقدامات بسیار مهم که توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال حاضر پیگیری می‌شود راه‌آهن چابهار به سرخس است.

انتهای پیام/70003/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول